عَلَم روایت گری اربعین بر دوش خبرنگاران گیلانی در کربلا

اقتصاد ایران: رشت _ تعداد ۳۰ نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه گیلان در کاروانی تحت عنوان راویان اربعین، این رویداد بزرگ انسانی را در کربلا روایتگری می‌کنند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها _ بهرام قربانپور: ماجرا به دو ماه پیش بر می‌گردد، روزی که برای ثبت نام اخذ گذرنامه به مراجع ذیصلاح رفتم و کارهای ثبت نام بدون نقص انجام شد، گذرنامه‌ای که قرار است مرا به سرزمین عشق، ایثار و معرفت یعنی کربلای معلی برساند.

جامانده ای که فراخوانده شد

دقیقاً یک سال قبل در چنین روزهایی بود که به علت نداشتن گذرنامه از خیل کاروان زوار اربعین در کربلا جا ماندم و حسرت دیدن ارباب عشق، صفای بین الحرمین، چای عراقی و موکب گردی‌ها و قدم گذاری در عمودها در دلم سنگینی کرد و به خودم قول دادم تا امسال هر جور شده خودم را به ارباب دل‌ها برسانم و کنگره بزرگ اربعین را کربلا روایتگری کنم.

پرده دوم ماجرای سفر عشق در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با ستاد اربعین گیلان رونمایی شد، مهدی پارسا رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان در این نشست از اعزام ۳۰ خبرنگار گیلانی به کربلای معلی جهت روایتگری پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: پیاده روی اربعین یک رویداد اجتماعی و فرهنگی بزرگ در دنیا است که میلیون‌ها زائر عاشق را یک جا در خود جمع می‌کند.

به گفته وی، رویداد بزرگ انسانی اربعین در کربلا باید با شکل هنرمندانه‌ای از سوی رسانه‌ها و خبرنگاران به تصویر کشیده شود تا پیام بزرگ عاشور از طریق اربعین به دنیا مخابره شود.

آن چیزی که سیاستمداران غرب گرا و ضد اسلامی دنیا با ابزار امپراطوری رسانه سال‌ها در صدد حذف معنویت و تحریف دین هستند با یک حرکت بزرگ انسانی پیاده روی اربعین خنثی می‌شود؛ پردازش و واکاوی این رویداد بزرگ اجتماعی از سوی خبرنگاران و رسانه‌های انقلابی یک رسالت و تکلیف قداست مند است.

عَلَم روایت گری اربعین بر دوش خبرنگاران گیلانی در کربلا

ثبت نام حدود ۱۰۰ خبرنگار گیلانی برای سفر اربعین

بعد از آن نشست و خبر اعزام کاروان روایان اربعین از گیلان، حدود ۱۰۰ نفر از خبرنگاران و فعالین رسانه استان متقاضی این سفر عشق شدند و به دلیل محدودیت‌های امکانی، کار به قرعه کشید و نام من به اتفاق ۳۰ خبرنگار دیگر از سبد در آمد و حالا این خبرنگاران و راویان عشق قرار است علم روایتگری پیاده روی اربعین را در کربلا بر دوش بکشند.

نشست توجیهی و آموزشی کاروان روایان اربعین با محوریت بسیج رسانه، ستاد اربعین و صدا و سیمای گیلان در سالن اجتماعات این سازمان تشکیل شد تا پرده سوم ماجرای اربعین رقم بخورد، در این نشست روایان گیلانی اربعین برای نظم بخشی، انسجام فکری، سوژه یابی و هماهنگی‌های بیشتر با هم به تبادل نظر پرداختند و تصمیم بر آن شد از گلزار شهدای رشت به کربلای عشق اعزام شویم.

قرار اول خبرنگاران با شهدا

پرده چهارم ماجرا؛ عشق بازی خبرنگاران و راویان اربعین در گلزار شهدای رشت بود، ساعت به وقت قرار رسید و وسایل و کوله بارم را برداشتم و خودم را به گلزار شهدا رساندم و به مزار رفیقِ شهیدم شهید مدافع حرم بابک نوری هریس رفتم و پس از عرض ادب، ارادت و احترام به مقام شامخ شهدا، در جمع یاران رسانه حاضر شدم.

نوای «کربلا منتظر ماست بیا تا برویم» فضای معنوی خاصی به گلزار شهدا بخشیده بود، هر کدام از بچه‌های رسانه حال و هوای داشتند یکی سر به سجاده گذاشته بود و نماز می‌خواند آن یکی در فکر فرو رفته بود و ذکر می‌گفت و دیگری هم در گوشه‌ای قرآن عشق تلاوت می‌کرد و خلوتش را به خدا داده بود.

در همین هیاهوی معنوی گلزار شهدا سیر می‌کردیم که صدای بمی از بلندگوی گلزار بلند شد، محمدرضا محمودی مدیر کاروان راویان اربعین گیلان بود که با ذکر اسامی آمار حاضرین و غایبین را می‌گرفت.

عَلَم روایت گری اربعین بر دوش خبرنگاران گیلانی در کربلا

اربعین مقدمه‌ای برای ظهور

پس از آمارگیری صحبت به محمد احمدی ادیب سخنگوی ستاد اربعین گیلان رسید، تا در جمع بچه‌های رسانه چند کلامی سخن بگوید، احمدی ادیب که به نمایندگی از ستاد اربعین استان در جمع خبرنگاران حاضر شده، می‌گوید: روایت گری رویداد بزرگ اربعین رسالت زینب گونه خبرنگاران است که به کربلا اعزام می‌شوند تا از نزدیک به روایت اربعین بپردازند.

سخنگوی ستاد اربعین گیلان تنها مسؤولی که به بدرقه روایان اربعین آمده، معتقد است؛ اربعین جغرافیا و حد و مرز ندارد و امروز جهان در تحیر این اجتماع انسانی و الهی است.

احمدی ادیب انتقال پیام آزادی و مظلومیت فلسطین و غزه را مهم‌ترین اقدام راهبردی اربعین دانسته و می‌گوید: پیاده روی اربعین حسینی در کربلا نقطه اتحاد جامعه جهانی برای آزادی فلسطین به شمار می‌رود.

به عقیده وی، هر اثر خبری، پیام رسانه‌ای و روایت خبرنگاران از اربعین در کربلا به مثال یک گام برای ظهور صاحب الزمان (عج) است.

عَلَم روایت گری اربعین بر دوش خبرنگاران گیلانی در کربلا

«قافله عاشقی» موکبی با ۱۰۰ خادم افتخاری

پرده پنجم این ماجرا، پذیرایی موکب قافله عاشقی شهرستان رودبار در جنوبی ترین نقطه گیلان از خبرنگاران و راویان اربعین بود، موکبی که با کمک و مشارکت مردمی پا گرفته و روزانه پذیرای بیش از ۵ هزار زائر و مسافر است.

حال و هوای موکب وصف ناشدنی است که در گزارش دیگر مفصل به آن خواهیم پرداخت فقط همین اندازه بگویم که حدود ۱۰۰ خادم افتخاری موکب قافله عاشقی، حال و هوای کربلا را در جنوب گیلان تداعی سازی می‌کنند.

پس از پذیرایی گرم و صمیمی خادمین موکب قافله عاشقی شهرستان رودبار از کاروان روایان اربعین، این کاروان، گیلان را به مقصد مرز مهران ترک کرد، ادامه روایتگری ماجرای «سفر عشق» را در گزارش‌های بعدی خبرگزاری مهر دنبال کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ