مسیرهای«راهپیمایی دلدادگان حسینی»در سمنان/ یک ملت روی خط عاشقی

اقتصاد ایران: سمنان- راهپیمایی اربعین دلدادگان حسینی که به جاماندگان اربعین حسینی نیز معروف است، امسال نیز مانند سال های قبل در اقصی نقاط استان سمنان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، راهپیمایی اربعین دلدادگان حسینی با حضور مردم عاشق اهل بیت (ع) و به خصوص امام حسین (ع) مانند سنوات گذشته همزمان با دیگر نقاط ایران اسلامی و بسیاری نقاط دنیا، در مسیرهای از پیش تعیین شده برگزار می‌شود.

امسال نیز موکب‌های مردمی و هیأت‌های مذهبی در مسیرهای راهپیمایی دلدادگان حسینی یا همان جاماندگان اربعین حسینی در هشت شهرستان استان سمنان و ۲۰ نقطه شهری آماده پذیرایی از مردم و ارائه خدمات فرهنگی، رسانه‌ای، مشاوره‌ای، مذهبی و … هستند.

دلدادگی در شاهرود و سمنان

در سمنان راهپیمایی دلدادگان حسینی از میدان امام علی (ع) به سمت مصلای سمنان همزمان با روز یکشنبه چهارم شهریورماه سال جاری از ساعت هشت صبح برگزار خواهد شد و مردم متدین مرکز استان در این مراسم ویژه و نمادین شرکت خواهند کرد.

در شاهرود مراسمی مانند سال‌های قبل در سه راهی مجن تا بسطام رأس ساعت هشت صبح برگزار و تا بعد از ظهر ادامه خواهد داشت موکب‌های این مراسم معنوی از هم اکنون در این مسیر در حال برپایی هستند. گفته می‌شود موکب رسانه‌ای و فرهنگی، هنرمندان، پذیرایی و … در زمره بخش‌های این مراسم معنوی خواهد بود.

در گرمسار مراسم مشابهی ساعت ۹ صبح روز اربعین از مزار شهدا تا امازاده اسماعیل (ع) برگزار می‌شود و مردم دامغان مراسم راهپیمایی دلدادگان اربعین حسینی خود را ساعت هفت صبح روز چهارم شهریورماه از گلزار شهدای گمنام پارک دانشجو آغاز خواهند کرد. مسیر راهپیمایی اربعین دلدادگان حسینی در دامغان به سمت میدان جانباز، بلوار شمالی، چهار راه ولیعصر (عج) و امامزادگان جعفر و محمد (ع) خواهد بود.

مسیرهای«راهپیمایی دلدادگان حسینی»در سمنان/ یک ملت روی خط عاشقی

مهدیشهری ها در صف اول حضور

در مهدیشهر ساعت ده صبح مراسم راهپیمایی اربعین دلدادگان حسینی از میدان ولیعصر (عج) آغاز و تا گلزار شهدای گمنام ادامه خواهد داشت مردم آرادان نیز این پیاده روی را ساعت هشت صبح از محل شهدای گمنام تا امامزاده سلطان شاه نظر (ع) برگزار می‌کنند.

راهپیمایی دلدادگان اربعین حسینی در سرخه از میدان آزادی تا روستای نظامین، سپس اسد آباد و در نهایت امامزاده لاسجرد رأس ساعت هفت صبح برگزار خواهد شد و مردم متدین این شهرستان می‌توانند در مسیر از خدمات موکب ها نیز بهره مند شوند.

این مراسم از بی ارجمند از میدان امام علی (ع) به سمت زائر سرا برگزار می‌شود که شاید طولانی‌ترین مسیر اربعین دلدادگان حسینی کشورمان با بیش از ۴۰ کیلومتر مسیر باشد این مراسم از سوی بی ارجمندی‌ها چند سالی است که برگزار و مورد استقبال چشم گیر مردم نیز قرار می‌گیرد.

حضور رویانی‌ها و بی ارجمندی‌ها در صحنه دلدادگی

مراسم اربعین دلدادگان حسینی در بی ارجمند از ساعت ۹ صبح آغاز خواهد شد در ایوان کی نیز مراسم اربعین دلدادگان حسینی ساعت ۹:۳۰ صبح از شهدای گمنام آغاز و تا امامزاده عاقب (ع) ادامه خواهد داشت و در مسیر، موکب‌های هیأت‌های مذهبی به عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) ارائه خدمات خواهند کرد.

راهپیمایی دلدادگان حسینی در رویان از مسجد جامع تا امام زاده محمد (ع) دیزج ساعت هشت و نیم صبح، در طرود از شش کیلومتری امامزاده پیرمردان (ع) تا امامزاده پیرمردان (ع) و در دیباج از ساعت هفت صبح از گلزار شهدای گمنام تا امامزاده برگزار خواهد شد.

مردم متدین و خداجوی کلاته رودبار نیز ساعت هفت صبح مراسم راهپیمایی اربعین دلدادگان حسینی را از کلاته آغاز و تا گلزار شهدا ادامه خواهند داد همچنین این مراسم در رضوان میامی ساعت هشت صبح از مسجد جامع آغاز و تا بقعه دانیال نبی ادامه خواهد داشت.

کالپوشی ها و دلدادگی حسین (ع)

در حسین آباد کالپوش نیز مراسم مشابهی از مسجد روستا به سمت امامزاده قاسم (ع) راس ساعت هشت صبح برگزار می‌شود و مردم درجزین از سپاه قائم (عج) مراسم راهپیمایی خود را رأس ساعت ۹:۳۰ آغاز و به مسجد جامع ختم خواهند کرد مراسم مشابهی در شهمیرزاد از میدان امام (ره) تا شهرک کلاهدوز و مسجد امام علی (ع) ساعت ده صبح برگزار می‌شود. گفتنی است.

بالغ بر ۴۰۰ موکب پذیرایی، فرهنگی، رسانه‌ای، ارائه مشاوره‌های مذهبی، سلامت و … در مسیر راهپیمایی اربعین دلدادگان حسینی در سراسر استان سمنان برگزار خواهد شد. تمام هزینه‌های پذیرایی از عاشقان و دلدادگان حسینی توسط خیران و هیأت‌های مذهبی جمع‌آوری شده است.

فلسفه این مراسم نمادین حضور کسانی است که امکان سفر به کشور عراق و حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی را نداشته‌اند و لذا تلاش شده تا فضای حاکم بر کشور عراق در شهرهای استان سمنان پیاده سازی شود تا دلدادگان حسینی در این استان هم از روز اربعین حسینی فیض ببرند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ