تبدیل بوستان بعثت به قطب گردشگری در تهران

اقتصاد ایران: شهردار منطقه ۱۶ تهران گفت: بوستان بعثت با اجرای طرح‌های مشارکتی تبدیل به قطب گردشگری در جنوب تهران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، امین سالاری پور، امروز در نشستی خبری گفت:پارک بعثت با ۵۲ هکتار مغفول مانده و این در حالیست که امکانات این بوستان فراتر از  یک بوستان منطقه‌ای است، در اینجا مجموعه آبی، رستوران تعطیل شده بود که بر همین اساس طرحهای مختلفی برای این بوستان تعریف شد و حدود ۷ طرح مشارکتی در دل بوستان بعثت تعبیه شد تا تبدیل به قطب گردشگری در جنوب تهران شود.

وی همچنین در مورد جابه جایی ترمینال جنوب گفت:  ترمینال جنوب کاملا جابه جا نمی‌شود؛ بلکه قسمتی از سفرها جابجا می‌شوند.

وی گفت: پیشنهاد دادیم تا بزرگراه بعثت را تبدیل به محور صنعت کنیم؛ چون ترمینال جنوب، چیت سازی، کارخانه روغن نباتی، در این محور قرار دارد و درصدد تبدیل این محور به محور صنعت هستیم.

وی با بیان اینکه در جنوب ترمینال جنوب در حال ساخت مجموعه تجاری و خدماتی هستیم، افزود: این طرح قرارداد مشارکتی ۲۰ ساله داشته که در این دوره مشکلات حل و فصل شد و قرار است که مجموعه تجاری و خدماتی خاص در ضلع جنوب ساخته شود که در مرحله نازک کاری  است.

آقای سالاری پور درباره  سرانجام زمین کارخانه روغن نباتی قو نیز با تأکید بر اینکه این پرونده در کمیسیون ماده ۵ مطرح شد ، گفت: قرار است که قسمتی از این زمین برای تأمین سرانه‌های شهری هزینه شود و مابقی تبدیل به سکونت‌گاه و ساختمان مسکونی شود که منتظر طی شدن فرایند صدور پروانه هستیم تا  ساخت شروع شود و دقت داشته باشید که این مهم بر اساس رأی کمیسیون ماده ۵ است.

وی در مورد فعالیت توقفگاه های حمل بار و تردد بالای کامیون‌ها با بیان اینکه ۷۵ تا ۸۰ درصد توقفگاه فعال تهران در منطقه ۱۶ است  افزود: برای ساماندهی تردد کامیونها در کوتاه مدت  سعی کردیم که با نصب دوربین ترافیکی، تردد کامیونها را براساس ساعت خاص و مسیر مشخص کنترل کنیم اما برای ساماندهی دائمی توقفگاهها برای جانمایی بارانداز جدید مشاور اخذ شد تا در مورد احداث باراندازها تصمیم‌گیری شود.

شهردار منطقه ۱۶ تهران در مورد آخرین وضع گود و ساختمان پرخطر در این منطقه با تأکید بر اینکه تنها یک گود پرخطر داشتیم  که رفع خطر شد، افزود: ۴ ساختمان ناایمن در این‌ منطقه داشتیم که یک ساختمان موسوم به ۱۲۴ واحدی در باغ آذری، ساختمان بسیار ناامنی بود که با هماهنگی دادستان و رأی کمیسیون ماده ۵، تصمیماتی اخذ شد  تا نوسازی انجام شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ