تجلی عشق به امام حسین (ع) در خدمت به زوار آن حضرت است

اقتصاد ایران: کاشان - یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: تجلی عشق به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در خدمت و عشق و علاقه به زوار آن حضرت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد نظافت در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان که شامگاه چهارشنبه در حسینیه محتشم کاشانی موکب علی بن باقر (ع) کاشانی‌ها در کربلای معلا برگزار شد، اظهار داشت: هر یکی از افراد سهمی از عنایات امام حسین (ع) دارند و این به معنای این نیست که امام حسین (ع) بخل دارند بلکه ظرفیت هر یک از انسان‌ها محدود و تا حدی است.

وی با اشاره به اینکه نباید در درخواست‌ها از امام حسین (ع) قانع باشیم و باید همت عالی داشته باشیم، ابراز داشت: باید در حرم مطهر امام حسین (ع) و زیر قبه آن حضرت بزرگترین حاجت‌ها را از ایشان بخواهیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه زیارت امام حسین (ع) باید عارفانه و از روی شناخت باشد، تصریح کرد: بسیاری از اهالی سنت و حتی پیروان دیگر ادیان مثل مسیحیان هم به زیارت امام حسین (ع) می‌روند ولی آنها حضرت اباعبدالله (ع) را به عنوان یک انسان خوب می‌شناسند ولی ما شیعیان به عنوان امام خود می‌شناسیم.

وی با اشاره به اینکه زیارت امام حسین (ع) باید عاشقانه باشد، تاکید کرد: برای نشان دادن عشق به امام حسین (ع) و تجلی این مهم در محبت و خدمت به زوار آقا اباعبدالله (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین نظافت با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های زیارت امام حسین (ع) تولی و تبری است، گفت: اگر برای امام حسین (ع) ارزش قائل باشیم اما محبت به عاشقان و محبان آن حضرت نداشته باشیم این یک روزه شیطانی است.

وی یکی از بهترین راه‌های نزدیکی به امام حسین (ع) را دوستی با افرادی دانست که محبت آن حضرت را در قلوب خود دارند، افزود: در مورد تبری هم باید از دشمنان امام حسین (ع) و دشمنان عاشقان امام حسین (ع) بیزاری جست.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیات قرآن و روایات صحیح گفت: دشمن اصلی و بدترین دشمن یهود است و در این زمانه هم رژیم اشغالگر قدس با اقدامات و کشتار کودکان و زنان بزرگترین دشمن برای همه انسان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در هنگام زیارت باید ادب را رعایت کرد، خاطرنشان کرد: در هنگام زیارت باید با امام حسین (ع) نجوا و درددل کرد و از گذشته و اقدامات ناپسند خود پشیمان شد و باید با امام حسین (ع) عهد کرد اقدامات شایسته انسانی را در هنگام بازگشت انجام داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ