عقب نشینی کامل از غزه، شرط اصلی هرگونه توافقی است

اقتصاد ایران: رهبران جنبش حماس و جهاد اسلامی در بیانیه مشترکی در دوحه قطر بار دیگر، خروج کامل اشغالگران از غزه را پیش شرط پذیرش هر گونه توافق آتش‌بس در نوار غزه اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رهبران جنبش حماس و جهاد اسلامی در نشست امروز خود در دوحه قطر بیانیه مشترک درباره هرگونه آتش بسی با اشغالگران صادر کردند.

پایگاه خبری العهد لبنان شامگاه چهارشنبه گزارش داد که رهبران جنبش حماس و جهاد اسلامی در بیانیه مشترکی، سران اشغالگر را مسئول هرگونه شکست در مذاکرات آتش بس و انکار توافقات از پیش صورت گرفته در مراحل گذشته به ویژه، طرح پیشنهادی که حماس در دوم ماه ژوئیه گذشته پذیرفته بود، دانستند.

به گزارش العهد، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد درویش، رئیس هیئت جنبش حماس امروز چهارشنبه در نشستی با هیئتی از جنبش جهاد اسلامی به ریاست زیاد النخاله و محمد الهندی، معاون وی در دوحه قطر درباره تحولات سیاسی و میدانی به گفت‌وگو و رایزنی پرداختند.

در این نشست مشترک، حماس وجهاد اسلامی همچنین درباره مذاکرات غیرمستقیم گفت‌وگو کردند و دو طرف بر موضع مقاومت تأکید کردند.

دو جنبش فلسطینی تأکید کردند که هر توافقی باید شامل توقف جنگ، خروج کامل ارتش اشغالگر، آغاز بازسازی و پایان محاصره همراه با یک توافق جدی بر سر تبادل اسرا صورت گیرد.

جنبش حماس و جهاد مقامات رژیم اشغالگر را مسئول ناکامی تلاش‌های میانجی‌گران می‌دانند، رژیم اشغالگر نتایج مذاکرات پیشین که حماس نیز در دوم ژوئیه آن را پذیرفته بود را رد می‌کند.

رهبران حماس و جهاد بر ضرورت تضمین در تسریع کمک‌های امدادی به فلسطینی‌ها در غزه فارغ از روند مذاکرات تاکید کردند و به اشغالگران درباره نتایج ناشی از تداوم تحریم جمعی غیرنظامیان در غزه هشدار دادند.

دو جنبش فلسطینی در پایان نشست خود با ارسال درودها به ملت مقاوم فلسطینی در غزه که با نسل کشی اشغالگران مبارزه می‌کنند، باردیگر بر ضرورت پایان جنگ و تجاوز اشغالگران در غزه و مجازات سران اشغالگر در ارتکاب جنایات ضد بشری تاکید کردند.

گفتنی است که جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هیئتی از جنبش جهاد اسلامی به ریاست زیاد النخاله، دبیرکل این جنبش و دکتر محمد الهندی، معاون وی امروز چهارشنبه با محمد درویش، رئیس شورای مشورتی حماس و هیئتی از رهبران این جنبش در دوحه قطر با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ