خاطره علم الهدی از نویسندگی تئاتر در دوران جوانی

اقتصاد ایران: نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: موسیقی، شعر و ادب سرمایه اصلی فرهنگ‌سازی است و اگر این سرمایه در خدمت ابتذال باشد، سقوط جامعه را بدنبال دارد.

خبر آنلاین: نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: موسیقی، شعر و ادب سرمایه اصلی فرهنگ‌سازی است و اگر این سرمایه در خدمت ابتذال باشد، سقوط جامعه را بدنبال دارد.

احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از اصحاب مطبوعات در مشهد گفت: وقتی شما موسیقی را در خدمت ابتذال گرفتید، فرهنگ ابتذال را گسترش می‌دهید، پس باید دقت بیشتری در پرداختن به این هنر و سرمایه‌های فرهنگی صورت گیرد.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار ادب و هنر در توسعه فرهنگی بیان کرد: من نیز غریبه با عرصه هنر، شعر و هنرهای نمایشی نیستم، در ایام جوانی به‌عنوان نویسنده در تئاتر فعالیت داشتم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به مفاهیم استکبارستیزی، خودباوری و انقلاب ساز شاهنامه فردوسی بیان کرد: شاهنامه یک اثر انقلاب ساز است که متأسفانه به این ابعاد آن زیاد پرداخته نشده است.

به گفته وی، شعر و ادب می‌تواند نقش پررنگی در توسعه و ارتقای ارزش‌های انقلابی در فرهنگ کشور داشته باشد. موسیقی، شعر و ادب سرمایه اصلی فرهنگ‌سازی است و اگر این سرمایه در خدمت ابتذال باشد، سقوط جامعه را بدنبال دارد.

 علم الهدی در ادامه گفت: برخی جریان‌های سیاسی به دنبال رسیدن به قدرت و تغییر نظام ارتباطی و روابط بین‌المللی کشور هستند، این جریان‌ها حضور افراد متدین، ارزشی و دنباله‌رو ولایت را مانع قدرت‌یابی خود می‌دانند.

وی خاطر نشان کرد: توسعه روابط با غرب و تغییر نظام ارتباطی کشور نیازمند کمرنگ شدن روحیه استکبارستیزی در جامعه است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه ارتباط مطلق میزان مشارکت مردم در انتخابات با نارضایتی‌های اقتصادی و معیشتی نادرست است، افزود: بخشی از میزان مشارکت در انتخابات معلول فضای سیاسی و تب سیاسی جامعه است.

 علم‌الهدی در بخشی از سخنانش به اهمیت نقش ورزش قهرمانی در توسعه ورزش عمومی اشاره و بیان کرد: با کمال تاسف ظرفیت‌های مشهد در حوزه ورزش مغفول مانده است؛ اگر ساخت و تکمیل ورزشگاه ثامن‌الائمه به اتمام برسد، می‌تواند بستر خوبی برای برگزاری مسابقات کشوری فراهم کند؛ این ورزشگاه به لحاظ طراحی و وسعت ویژگی‌های منحصر به‌ فردی دارد.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ