تراکتور-پرسپولیس؛ از دعوا تا دوئل تاکتیکی؛جنگ واقعی اینجاست!

اقتصاد ایران: تراکتور و پرسپولیس در حالی مهمترین دیدار هفته دوم فصل بیست و چهارم لیگ برتر را برگزار می‌کنند که حواشی و اختلافات زیادی میان ۲ تیم وجود دارد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هفته دوم از فصل بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال، امروز (پنجشنبه) اول شهریور ماه آغاز می‌شود و در این میان تقابل تراکتور و پرسپولیس، با انگیزه‌های تیمی و شخصی فروان مهمترین دوئل هفته را رقم زده است.

نگاهی به چهار بازی اول امروز خواهیم داشت.

* تراکتور- پرسپولیس

دیدار تراکتور و پرسپولیس از ساعت 19:45 پنجشنبه در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز و با کمک داور ویدیویی برگزار خواهد شد. در فصل نقل و انتقالات 3 بازیکن فصل گذشته پرسپولیس؛ مهدی ترابی، علیرضا بیرانوند و دانیال اسماعیلی‌فر راهی تیم تبریزی شدند تا انگیزه‌ زیادی برای این بازی داشته باشند.  دو تیم علاوه بر دوئل در چمن سبز، بابت مسئله انتقال بیرانوند و فسخ قرارداد این سنگربان ملی‌پوش با پرسپولیس، مشغول جنگ حقوقی هستند.

اسکوچیچ بعد از همکاری با تیم ملی فوتبال کشورمان در تیم جوانان کرواسی تجربه ناموفقی داشت با هزار امید و آرزو به تبریز آمده است آن هم پس از رد پیشنهاد پرسپولیس. تراکتور 9 بازیکن جدید به خدمت گرفته است و با هدفی بزرگ گام به لیگ گذاشته شده است.

از سوی دیگر پرسپولیس هم برای ساخت تیم باب میل گاریدو، همچنان در حال تقویت تیمش است. بعد از جذب میلاد محمدی برای پست مدافع چپ، نام علی قلی‌زاده هم به گوش می‌رسد.

سرخپوشان تهرانی که در هفته نخست لیگ برتر، میزبانی در اراک را تجربه کردند به تساوی یک -یک مقابل ذوب‌آهن رضایت دادند. از سوی دیگر شاگردان اسکوچیچ با نتیجه 2 بر صفر مقابل مس رفسنجان برنده از میدان خارج شدند.

در سوابق تقابل‌های 2 تیم دست بالا با پرسپولیس است. از 5 دیدار قبلی 4 مرتبه پرسپولیس و تنها یک مرتبه پرشورهای تبریزی برنده شدند. آخرین دوئل 2 تیم در دوم اسفند ماه سال جاری رقم خورد که با پیروزی 2 بر صفر شاگردان اوسمار همراه بود.

این مسابقه یک جنگ واقعی است بین ستاره‌های فصل گذشته پرسپولیس که به تراکتور رفته‌اند و شاگردان گاریدو که می‌خواهند اولین برد خود را به دست بیاورند.

* فولاد خوزستان- مس رفسنجان

در حالی که گفته شده بود با ورود دستگاه‌های جدید کمک داور ویدیویی این بازی زیر نظر VAR برگزار شود، پیش‌بینی‌ها درست از آب درنیامد. فولاد  با هدایت یحیی گل‌محمدی برای موفقیت به فصل بیست و چهارم قدم برداشته است. آنها در حالی که هفته نخست سرمربی‌شان را در ورزشگاه وطنی قائمشهر به همراه  نداشتند با نتیجه یک بر صفر از سد نساجی عبور کردند تا رکورد جدیدی ثبت کنند. فولاد بعد از 5 فصل در بازی نخست فصل توانست برنده از میدان خارج شود تا طلسم‌شکنی شود. در فصول گذشته، 3 شکست و 2 تساوی برای فولاد رقم خورده بود. دمای هوای 40 درجه اهواز با حضور هواداران اهوازی، حرارت بازی فولاد- مس را به اوج خواهد رساند.

مس رفسنجان فصل را با شکست 2 بر صفر مقابل تراکتور آغاز کرده است. محرم نویدکیا سرمربی مس رفسنجان بابت بعضی شرایط و عدم صدور کارت برخی بازیکنان در هفته نخست گلایه‌مند بود. آنها با 13 بازیکن به مصاف شاگردان اسکوچیچ رفتند. به هر حال بازی هفته نخست به اتمام رسیده است، محرم و شاگردانش باید به فکر 3 امتیاز، 29 مسابقه بعدی باشند. جدال اندیشه‌های محرم نویدکیا و یحیی گل‌محمدی دومین دیدار حساس هفته را رقم زده است و باید دید آیا مس با بازیکنان تازه واردش نمایش متفاوتی ارائه خواهد داد یا خیر.

 در 5 تقابل‌ رو در رو 2 تیم، فولاد در کسب پیروزی ناکام بوده و مس رفسنجان با 3 پیروزی دست بالا را دارد. 2 مساوی هم در دیدارهای قبلی رقم خورده است. آخرین مسابقه 2 تیم با پیروزی یک بر صفر مس رفسنجان همراه بود.

* آلومینیوم اراک- نساجی مازندران

این دیدار از معدود مسابقات تیم‌های شهرستانی است که زیر نظر کمک داور ویدیویی برگزار خواهد شد. شاگردان مجتبی حسینی در هفته نخست به مصاف استقلال خوزستان رفتند که 2 تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند. از سوی دیگر نساجی بعد از قبول شکست در اولین دیدار خانگی فصل، در آرزوی کسب اولین پیروزی است. بعد از تقابلی که 2 تیم در فینال جام حذفی داشتند و با قهرمانی شاگردان ساکت الهامی همراه شد، رقابت‌های 2 تیم پر از انگیزه دنبال شده است.

در 5 تقابل قبلی آلومینیوم 3 مرتبه توانسته نساجی را شکست داده و 2 مرتبه هم دیدارها با تساوی و تقسیم امتیازات به پایان رسیده است.

* گل‌گهر سیرجان- استقلال خوزستان

مهدی تارتار که در فصل جدید هدایت فیروزه‌ای‌پوشان کویر سیرجان را پذیرفته در دیدار هفته نخست مقابل ملوان، شکست خورد. با این اوصاف آنها در اولین دیدار خانگی به دنبال نخستین پیروزی و 3 امتیاز فصل هستند.

هدایت استقلال خوزستان در فصل بیست و چهارم لیگ برتر برعهده میودراگ بوژوویچ 56 ساله، اهل مونته‌نگرو است. آبی‌پوشان خوزستانی هفته نخست فصل را با تساوی بدون گل مقابل آلومینیوم اراک آغاز کردند. با توجه به تغییرات زیاد ترکیب استقلال خوزستان، احتمالاً زمان بیشتری برای هماهنگی نیاز دارند. در چنین شرایطی 2 مربی تازه وارد، به دنبال کسب اولین پیروزی هستند.

در سابقه تقابل 2 تیم،  آمار از برابری و تساوی خبر می‌دهد. یک پیروزی و 2 تساوی برای هر 2 تیم رقم خورده است.

به گزارش تسنیم برنامه کامل هفته دوم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه اول شهریور

تراکتور- پرسپولیس، ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز ساعت: 19:45

فولاد خوزستان- مس رفسنجان، ورزشگاه شهدای فولاد ساعت: 20:30

آلومینیوم اراک- نساجی مازندران، ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک ساعت: 19:30

گل‌گهر سیرجان- استقلال خوزستان، ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان ساعت: 19:30

جمعه 2 شهریور

ذوب‌آهن- هوادار، ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد ساعت: 19:15

چادرملو اردکان- شمس آذر قزوین، ورزشگاه شهدای شهر قدس ساعت: 19:30

خیبر خرم آباد- سپاهان، ورزشگاه تختی خرم آباد ساعت: 19:30

استقلال- ملوان، ورزشگاه سردار آزادگان قزوین ساعت: 19:30

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ