مذاکره بایدن و هریس با نتانیاهو درباره آتش‌بس

اقتصاد ایران: کاخ سفید می‌گوید جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، برای مذاکره درباره آتش‌بس در جنگ غزه و توافق آزادی گروگان‌های اسرائیلی با بنیامین نتانیاهو گفت‌وگو کرده است.

انتخاب: کاخ سفید می‌گوید جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، برای مذاکره درباره آتش‌بس در جنگ غزه و توافق آزادی گروگان‌های اسرائیلی با بنیامین نتانیاهو گفت‌وگو کرده است.

کاخ سفید روز چهارشنبه ۳۱ مرداد همچنین اعلام کرد که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو، نیز به مذاکره تلفنی جو بایدن و نخست‌وزیر اسرائیل پیوست و آنها درباره «توافق آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها و تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای» مذاکره کردند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در آخرین سفر خاورمیانه‌ای خود برای نزدیک کردن مواضع اسرائیل و حماس این هفته به خاورمیانه سفر کرد.

ساعتی پیش از اعلام تماس بایدن با نخست‌وزیر اسرائیل، وب‌سایت خبری اکسیوس آمریکا به نقل از یک منبع ناشناس گزارش داد رئیس جمهور آمریکا درباره چگونگی حضور نیروی نظامی اسرائیل در بخش‌هایی از غزه، با بنیامین نتانیاهو گفت‌وگو خواهد کرد.

اکسیوس نوشت که جو بایدن قرار است در این‌ گفت‌وگو بر‌‌روی مواضع بنیامین نتانیاهو مبنی بر حفظ نیروهای اسرائیلی در امتداد گذرگاه فیلادلفیا بین مصر و غزه تمرکز کند و او خواستار نرم شدن مواضع نتانیاهو و دولت اسرائیل در این مورد است.

این در شرایطی‌است که گروه حماس در گفت‌وگوهای اخیر آتش بس بر سر توقف جنگ ۱۰ ماهه، به دنبال عقب نشینی کامل اسرائیل از غزه، به‌خصوص گذرگاه فیلادلفیا‌ست. گذرگاه فیلادلفیا باریکه‌ای به طول بیش از ۱۴ کیلومتر در امتداد ساحل و مرز جنوبی غزه با مصر است.

وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گفته بود اسرائیل پیشنهاد جدید ارائه‌شده برای توافق آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌ها را پذیرفته است و کاخ سفید نیز اعلام کرد مذاکرات قاهره در همین هفته برگزار خواهد شد.

با این حال انتشار نقل قول‌هایی از نخست‌وزیر اسرائیل درباره لزوم باقی ماندن گذرگاه‌های حیاتی غزه در کنترل اسرائیل با واکنش مقام‌های دولت بایدن مواجه شد و آنها موضع نتانیاهو را «غیرسازنده» خواندند.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ