۸۳ پروژه کشاورزی در آذربایجان‌غربی آماده بهره‌برداری شد

اقتصاد ایران: ارومیه - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت، ۸۳ پروژه بخش کشاورزی استان با اعتبار هزینه شده بیش از ۱۹ هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خسرو شهبازی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت افزود: در این طرح‌ها ۲ هزار و ۱۲۶ فرصت شغلی ایجاد و پنج هزار و ۱۸۷ فرصت شغلی تثبیت می‌شود.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی از لحاظ رتبه‌بندی استان‌های کشور بر اساس هزینه کل اجرای پروژه‌های قابل افتتاح هفته دولت در سال ۱۴۰۳ در ردیف دومین استان کشور بعد از استان گیلان قرار گرفته است.

شهبازی ادامه داد: از مجموع ۱۹ هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده برای طرح‌های افتتاحی، یک هزار و ۳۰۵ میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی بوده که یک هزار و ۲۵۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، ۱۳۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ۱۶ هزار و۶۳۳ میلیارد ریال از محل خودیاری (مشارکت مردمی و آورده شخصی بهره برداران) تأمین و سرمایه گذاری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: محصولات کشاورزی استان به ویژه میوه‌ها و خشکبار، پتانسیل بالایی برای صادرات و ارزآوری دارند و توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی می‌تواند ارزش افزوده ایجاد کرده و به توسعه اقتصادی استان کمک کند.

شهبازی گفت: از جمله طرح‌های شاخصی که در این ایام با حضور مسؤولان استانی و کشوری به بهره برداری می‌رسد، هشت پروژه در زیر بخش معاونت بهبود تولیدات دامی با اعتبار هزینه شده یکهزار و ۵۴۴ میلیارد ریال، با تعداد ۶۶ اشتغال پایدار است که واحدهای گوساله پرواری، گوسفند داشتی، بره پرواری، مرغداری گوشتی و مرغ تخم گذار را شامل می‌شود.

وی افزود: ۲ پروژه گلخانه‌ای نیز از مجموع پروژه‌های آماده بهره برداری بخش کشاورزی استان در هفته دولت، در شرکت شهرک‌های کشاورزی با اعتبار هزینه شده ۱۹۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ