بلینکن هم از پس نتانیاهو برنیامد/جنون نتانیاهوبرای جنگ ادامه دارد

اقتصاد ایران: الاخبار در مطلبی با اشاره به سفر بی‌نتیجه بلینکن به اراضی اشغالی نوشت: برخلاف ادعاهای وی نه تنها نتانیاهو حاضر به آتش‌بس نیست، بلکه همچنان بر ادامه جنگ و سودای اشغال فیلادلفیا مُصر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک رسانه لبنانی در مطلبی سفر اخیر وزیر خارجه آمریکا به منطقه برای حل مناقشات در غرب آسیا را به دلیل پافشاری نتانیاهو به شروط خود برای آتش بس بی نتیجه و ناموفق دانست.

وبگاه لبنانی الاخبار نزدیک به مقاومت در مطلبی نوشت: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پس از پایان سفر دوره‌ای خود به منطقه غرب آسیا بر خلاف ادعاهای خود در حل مناقشه آتش بس میان تل آویو و حماس و در آستانه خروج از خاورمیانهشکست خورد و بار دیگر بنیامین نتانیاهو شروط پیشین خود برای آتش بس را مطرح کرد.

به نوشته الاخبار، شروط نتانیاهو برای برقراری آتش بس (موقت) حول دو محور می‌چرخد: نخست، عدم پایان دادن به جنگ در غزه و دوم، خودداری از عقب نشینی از دو محور «نتساریم» در مرکز غزه و محور «فیلادلفیا» در جنوب و نزدیک مرز مصر.

به گواه این نشریه لبنانی، بلینکن برخلاف ادعاهای خود که گفته بود نتانیاهو با طرح پیشنهادی آمریکا پیشنهاد کرده، اما نتانیاهو بار دیگر بر مواضع پیشین خود اصرار کرد و در عین حال، یک مقام ارشد در کاخ سفید در گفت‌وگو با رسانه‌های خبری موضع نتانیاهو در پافشاری به اصول خود را «افراطی» و «غیر سازنده» توصیف کرد و تاکید کرد که انتشار اخبار درباره متقاعد شدن بلینکن در استقرار ارتش اسرائیل در محور فیلادلفیا در جریان دیدار با نتانیاهو «عاری از واقعیت است.»

در همین حال، این مقام ارشد آمریکایی نسبت به ادامه مذاکرات در نشست بعدی (قاهره) طی هفته آینده برای نتیجه بخش بودن آتش بس در غزه ابراز امیدواری کرد.

همچنین، وبگاه عبری «واللا» نیز در تأیید اختلافات میان واشنگتن و تل آویو بر سر شروط آتش بس به نقل از یک مقام ارشد دیگر آمریکایی نوشت که «ما با نتانیاهو درباره شروط وی اتفاق نظر نداریم.»

۴ شرط تل آویو برای ورود به مذاکرات

مقامات صهیونیست از آغاز طرح پیشنهادی بایدن چندین شرط را برای ورود به مذاکرات طرح کرده‌اند. اول شرط آنان حفظ دو محور نتساریم - که غزه را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند- و فیلادلفیا و عدم عقب‌نشینی از آنهاست. دوم اینکه ناچار به پذیرش فهرست زندانیان فلسطینی مورد نظر حماس برای آزادی در جریان تبادل اسیران اسرائیلی نباشند و هرکس که بخواهند را از این فهرست حذف کنند تا حماس نتواند از این طریق مبارزان سطح بالا و شناخته شده همچون مروان برغوثی و احمد سعدات را از زندان اسرائیل آزاد کند.

سوم اینکه آزادی گروهی از زندانیان فلسطینی به شرط تبعید آنها به دیگر کشورهای خارجی باشد و حق سکونت در سرزمین‌های فلسطینی، یعنی کرانه باختری و نوار غزه را نداشته باشند.

گفتنی است که نهمین سفر منطقه‌ای آنتونی بلینکن به غرب آسیا در حالی پایان یافت که مذاکرات آتش‌بس غزه در دوحه، پایتخت قطر، روز جمعه گذشته بدون حضور حماس و عاری از هرگونه دستاورد خاصی به نشست بعدی در قاهره موکل یافت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ