سالانه باید طرح هادی ۲۲۰ روستا در آذربایجان غربی بازنگری شود

اقتصاد ایران: ارومیه- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: در مجموع در ۲ هزار و ۲۰۰ روستا در استان بازنگری طرح هادی اجرا شده است و سالانه باید ۲۲۰روستا مورد بازنگری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا مقدم روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در حال حاضر شاخص برخورداری طرح هادی روستایی در آذربایجان غربی به حدود ۴٧ درصد رسیده و برای اجرای طرح هادی روستایی ۵٣ درصدی باقیمانده حداقل سالانه اعتبار پنج هزار میلیارد ریالی نیازمندیم.

وی با بیان اینکه برای تداوم اجرای این طرح نیازمند حمایت جدی دولت و نمایندگان مجلس و همه متولیان امر هستیم، افزود: در چند سال اخیر با حمایت شورای دستگاه‌های نظارتی استان اقدامات خوبی در حوزه تهیه قیر رایگان و آسفالت روستاها بودیم که در مجموع هزار و ۲۳۰ پروژه به ارزش پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه در حوزه تملک و واگذاری روستایی تاکنون ۱۸ هزار و ۸۶۰ قطعه زمین انجام شده است، ادامه داد: تاکنون حدود ١٩۴ هزار صدور سند روستایی با ٧٧ درصد برخورداری تحویل مردم شده و در شهرهای زیر ٢۵ هزار نفر هم برای بیش از ۴۵ هزار نفر با ٧٨ درصد سند شهری واگذار شده است.

مقدم در ادامه با اشاره به کمبود اعتبار در حوزه نهضت ملی مسکن خواستار حمایت جدی بانک‌های عامل شد و گفت: در حوزه مسکن محرومان در سه سال گذشته ٩۶٧ واحد مسکونی به مددجویان واگذار شده وهزارو ۳۱۳ پروژه در استان تعریف و در حال اجراست.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب مساکن روستایی و درخواست از مردم برای مقاوم سازی واحدهای محل زندگی خود بیان کرد: از تعداد ٢۵٨ هزار و ۴۴۵ روستای استان تاکنون ٩٣ هزار و ٧١ مسکن مقاوم سازی شده که با مجموع ٣۶ درصدی ١٨ درصد از میانگین کشوری عقب هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در قالب طرح نهضت ملی مسکن ۱۵ هزار قطعه زمین آماده واگذاری به روستاییان در نقاط مختلف استان است، افزود: همچنین ۳۰۰ قطعه زمین به صورت ۹۹ ساله به صورت پایلوت برای احداث واحدهای مسکن روستایی در بوکان در حال واگذاری است و این زمین‌ها قابلیت خرید و فروش ندارند.

وی اظهار کرد: در زمینه عمران و آبادانی روستاها هم در سه سال گذشته در ۶۴۰ روستا عملیات بازنگری طرح هادی محقق شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ