فورد عرضه شاسی‌بلند برقی سایزبزرگش را لغو کرد؛ وانت پیکاپ آینده‌نگرانه تأخیر خورد

اقتصاد ایران: فورد عرضه شاسی‌بلند برقی سایزبزرگش را به‌نفع تولید خودروهای کوچک و مقرون‌‌به‌صرفه‌ی برقی کنار گذاشت.

شرکت فورد به‌تازگی تغییرات مهمی را در استراتژی خودروهای الکتریکی خود اعلام کرد. این شرکت تصمیم گرفته است که تولید SUV بزرگ سه‌ردیفه‌ی الکتریکی را لغو کند و عرضه‌ی نسل بعدی وانت الکتریکی خود به نام T3 را به نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۷ موکول کند.

این تصمیمات بخشی از تغییرات فورد برای تولید خودروهای الکتریکی کوچک‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر و استفاده از فناوری هیبریدی برای خودروهای بزرگ‌تر خود است. استراتژی جدید فورد شامل معرفی یک ون تجاری جدید در سال ۲۰۲۶ و دو وانت جدید در سال ۲۰۲۷ نیز می‌شود. هدف این شرکت آن است که دربرابر ترجیحات مشتریان و شرایط بازار پاسخ‌گو باشد و بر تولید خودروهای الکتریکی مقرون‌به‌صرفه و سودآور تمرکز کند.

فورد در سه‌ماهه‌ی اول و دوم سال ۲۰۲۴ به‌ترتیب ۱٫۳ میلیارد دلار و ۱٫۱ میلیارد دلار زیان را در بخش خودروهای برقی مدل E گزارش کرده است. بنابراین، این شرکت تصمیم گرفته است تا زمانی‌که نتواند سودآوری مدل‌های برقی جدید را در سال اول عرضه تضمین کند، خودرو برقی جدیدی عرضه نکند.

مقالات مرتبط
  • فورد خودروهای برقی برخی ساکنین تگزاس را در خانه و به‌طور رایگان شارژ می‌کند
  • فورد در اقدامی غیرمنتظره فروش خودرو F-150 Lightning 2024 را متوقف کرد

فروش خودروهای برقی در کل دنیا کم شده است و خودروسازان سراسر دنیا به‌دنبال تولید خودروهای برقی مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی هستند. فورد نیز هزینه‌های سرمایه‌ای خود در بخش خودروهای برقی را از ۴۰ به ۳۰ درصد کاهش داده است و لغو خودروی شاسی‌بلند برقی فورد می‌تواند ۱٫۵ میلیارد دلار هزینه نقدی و ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه غیرنقدی برای این شرکت به‌همراه داشته باشد.

درنهایت، تغییرات اعلام‌شده‌ی فورد نشان‌دهنده تعهد این شرکت به نوآوری و پاسخ‌گویی به نیازهای بازار است. با تمرکز بر تولید خودروهای الکتریکی کوچک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر و استفاده از فناوری هیبریدی برای خودروهای بزرگ‌تر، فورد امیدوار است که بتواند در بازار رقابتی خودروهای الکتریکی موفق باشد و سهم بازار خود را افزایش دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ