۱۰۳ تشکل مردم‌نهاد در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد فعالیت می‌کنند

اقتصاد ایران: تبریز-سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: ۱۰۳ تشکل مردم‌نهاد در حوزه پیشگیری از اعتیاد و درمان و اشتغال معتادان در استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تراب محمدی در نشست هم‌اندیشی با سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد، افزود: در سطح کشور ۳ هزار سازمان مردم نهاد فعال در این حوزه وجود دارد که ۱۰۳ مرکز آن در آذربایجان شرقی فعال هستند.

وی گفت: ۲۰۲ نقطه با پوشش جمعیتی ۷۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی شناسایی شده است که دارای آسیب پذیری بالایی هستند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت پیشگیری از اعتیاد، گفت: اعتیاد بلای خانمان سوزی است که توسط استکبار جهانی و سرویس‌های جاسوسی برای انحراف جوانان کشورهای دیگر طراحی شده است.

وی ادامه داد: امروز علاوه بر مواد مخدر سنتی، انواع مواد مخدر صنعتی تولید می‌شود که تأثیرات جبران ناپذیری دارد و باعث فروپاشی خانواده‌ها می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هم با اشاره به اینکه اعتیاد عوامل مختلفی دارد، گفت: در سال‌های گذشته تبریز جزو شهرهایی بود که اعتیاد در آن موضوعیت نداشت، اما امروز وضعیت نگران‌کننده‌ای داریم که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

حجت‌الاسلام مطهری اصل ادامه داد: امروز مشکلات اساسی جامعه به تعلیم و تربیت باز می‌گردد که در کشور دستگاه‌های مختلفی متولی آن هستند؛ البته مسئولیت اصلی با خانواده است و در موضوع خانواده باید کارهای ریشه‌ای و اساسی انجام شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: موضوع مبارزه با مواد مخدر باید اجتماعی شده و مردم و سازمان‌های مردم نهاد که واسطه بین مردم و دولت هستند پای کار بیایند.

امیر رنجبر با بیان اینکه رتبه آذربایجان شرقی از لحاظ شیوع مصرف مواد مخدر، ۲۸ کشور است، گفت: درمان قطعی برای اعتیاد وجود ندارد و فقط کاهش آسیب و پیشگیری از مصرف مواد مخدر مطرح است.

وی با اشاره به فعالیت مرکز ماده ۱۶ نگهداری و درمان معتادان متجاهر در استان، افزود: با اقداماتی که انجام شده ظرفیت این مرکز از ۴۰۰ نفر به ۷۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ