آقای نماینده! تخصص خودتان چیست حاج آقا باقری؟

اقتصاد ایران: ویدئویی از مجلس در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که در آن، یک نماینده روحانی در مخالفت با گزینه پیشنهادی برای وزارت کشور می پرسد: آیا او در زمینه های سیاسی تخصص دارد؟ در مسائل اقتصادی تخصص دارد؟ در مسائل امنیتی تخصص دارد؟ در مسائل فرهنگی تخصص دارد؟

عصر ایران: ویدئویی از مجلس در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که در آن، یک نماینده روحانی در مخالفت با گزینه پیشنهادی برای وزارت کشور می پرسد: آیا او در زمینه های سیاسی تخصص دارد؟ در مسائل اقتصادی تخصص دارد؟ در مسائل امنیتی تخصص دارد؟ در مسائل  فرهنگی تخصص دارد؟

همزمان با این سوالات، نمایندگان نیز باصدای بلند می گویند: "بله" و اینجاست که این نماینده ناراحت می شود و با کنایه به همکارانش می گوید: "احسنت!" و سپس آنها را به دادگاه الهی حواله می دهد و می گوید انشاءالله آنجا باید بگویید بله.

در همین رابطه لینک زیر را ببینید:

عمو زنجیرباف بازی کردن به سبک نمایندگان مجلس!

نام این نماینده معمم مجلس، محمد باقری بنابی است و آن طور که از صحبت هایش هویداست، قاعدتاً باید تخصص گرا باشد که این گونه روی تخصص های مختلف تمرکز کرده و می پرسد آیا وزیر پیشنهادی کشور آنها را دارد؟!

حالا که این طور است بهتر است از خود ایشان بپرسیم که تخصص و سوابق خودشان چه بوده که به پشتوانه آن وارد مجلس شده و یکی از کرسی های خانه ملت را تصاحب کرده است؟

او در حوزه علمیه و نیز در موسسه آموزشی امام خمینی (ره) وابسته به مرحوم مصباح یزدی درس خوانده است و آن طور که در سایت مرکز پژوهش های مجلس آمده، سوابق اجرایی اش قبل از نمایندگی، مسوولیت ستاد اقامه نماز جمعه در شهرستان بناب بوده است.

 همچنین خبرگزاری فارس نوشته که او قبلا مدیر امور اداری و مالی حوزه علمیه همین شهرستان بوده است. در جای دیگری نیز نوشته اند که او مدیر روابط عمومی حوزه علمیه بناب نیز بوده است. در ویکی پدیا این را هم نوشته شده که او از خویشاوندان امام جمعه بناب است. (نام خانوادگی او، امام جمعه بناب و مدیر حوزه علمیه بناب یکی است ولی ما دقیقاً نمی دانیم فامیل هستند یا خیر.)

حالا همین فردی که در حوزه و موسسه مرحوم مصباح درس خوانده و تمام سوابقش در حوزه علمیه و نماز جمعه شهرستان خودش بوده، سه دوره وارد مجلس می شود و عضو کدام کدام کمیسیون می شود؟ شاید حدس بزنید به خاطر روحانی بودنش عضو کمیسیون فرهنگی شده است ولی اشتباه می کنید؛ او عضو کمیسیون اقتصادی شد و حتی در مجلس یازدهم  نیز مدتی نائب رئیس دوم این کمیسیون تخصصی بود و این در حالی است که نه تحصیلات و نه سوابقش متناسب با کمیسیونی نیست که برای اقتصاد یک کشور برنامه می ریزد.

آقای نماینده! تخصص خودتان چیست حاج آقا باقری؟

جالب اینجاست، کسی که فقط در حوزه و موسسه مرحوم مصباح درس خوانده و سوابق اجرایی اش در حوزه و نماز جمعه شهرستان خودش بوده، به کسی که  کارشناسی فلسفه از دانشگاه تبریز دارد و کارشناسی ارشد روابط بین‎ الملل از دانشگاه تهران و دکترای امنیت ملی از دانشگاه عالی دفاع ملی و نیز سوابق اجرایی او از پلیس گرفته تا مشاورت رئیس جمهور و دبیرکلی ستاد مبارزه با مواد مخدر در سطح کلان ملی بوده و استاد دانشگاه هم هست، خرده  می گیرد که آیا او سیاست و امنیت و فرهنگ می فهمد؟! (شاهکارش این است که از دکترای امنیت ملی می پرسد در مسائل امنیتی تخصص داری؟! و نیز در ادامه سخنانش پرسیده که مومنی در کدام دانشگاه درس خوانده؟ گو این که خودش فارغ التحصیل سوربن یا هاروارد است و نه موسسه مرحوم مصباح در قم) و اینجاست که باید پرسید: کی به کی چی می گه؟!

جا دارد از جناب حجه الاسلام والمسلمین محمد باقری بنابی بپرسیم که آیا ایشان متخصص اقتصاد است که هم در مجلس کنونی عضو کمیسیون اقتصادی شده و هم در دوره های نهم و یازدهم که در مجلس بود؟ و اساساً ربط تحصیلات و تخصص او به کمیسیون اقتصادی چیست؟!

آیا در همان دادگاه الهی که نمایندگان دیگر را بدان حواله می دهد، اگر از او بپرسند که "آیا متخصص اقتصاد بودی که عضو کمیسیون اقتصادی شدی تا برای اقتصاد و معیشت 90 میلیون انسان، تصمیم بگیری؟" می تواند بگوید "بله"؟

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ