کره جنوبی همسایه شمالی را تهدید به نابودی کرد

اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور کره جنوبی مدعی شد در صورت حمله کره شمالی به این کشور «رژیم آن پایان خواهد یافت و محو خواهد شد.»

عصر ایران: رئیس‌جمهور کره جنوبی مدعی شد در صورت حمله کره شمالی به این کشور «رژیم آن پایان خواهد یافت و محو خواهد شد.»

همزمان با افزایش دوباره تنش‌ها بین سئول و پیونگ‌یانگ در پی آغاز رزمایش مشترک تابستانی کره جنوبی و آمریکا و خواست سئول برای افزایش آمادگی خود علیه کره شمالی، «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی، همسایه شمالی خود را به «محو شدن» تهدید کرد.

طبق گزارش خبرگزاری کره‌ای «یونهاپ»، یون روز چهارشنبه گفت: «اگر کره شمالی به کره جنوبی حمله کند، رژیم آن پایان خواهد یافت و محو خواهد شد.»

یون این اظهارات را در جریان بازدید خود از فرماندهی عملیات زمینی در «یونگین»، واقع در جنوب سئول و در حین دریافت گزارش نیروهای خود درباره عملکرد «سپر آزادی اولچی»، رزمایش مشترک تابستانی کره جنوبی و آمریکا بیان کرد.

او در ادامه اظهارات خود علیه کره شمالی گفت: «رژیم کره شمالی، غیرمنطقی‌ترین گروه روی زمین است که هر لحظه می‌تواند به اقدامات تحریک‌آمیز دست بزند. فقط آمادگی نظامی قدرتمند ما می‌تواند از هرگونه خطای محاسباتی کره شمالی جلوگیری کند.»

رئیس‌جمهور کره جنوبی در ادامه اظهارات خود، بر میزان اهمیت رزمایش‌های نظامی مشترک بین سئول و متحدان آن در جهت افزایش آمادگی نظامی کره جنوبی و تعمیق توانمندی‌های دفاعی ترکیبی بین نیروهای متحد علیه «تهدیدات نظامی فزاینده» کره شمالی تاکید کرد.

او همچنین خواستار توانمندی‌های قدرتمند آتش در برابر توپخانه و موشک‌های دوربرد کره شمالی شد و گفت: «در مراحل اولیه جنگ، باید بتوانیم بر توانمندی‌های موشکی و توپخانه‌ای کره شمالی غلبه کنیم.»

ساعاتی پس از آغاز رزمایش کره جنوبی و آمریکا، وزارت خارجه کره‌شمالی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که این رزمایش‌ها «مانورهای جنگی تحریک‌آمیز برای تجاوز» هستند.

مانورهای موسوم به «سپر آزادی اولچی» که به مدت ۱۱ روز تا ۲۹ اوت (هشتم شهریور) ادامه دارد، شامل رزمایش‌های شبیه‌سازی شده با کامپیوتر و بیش از ۴۰ نوع تمرین میدانی، از جمله مانورهایی با مهمات واقعی است.

حدود ۱۹ هزار سرباز کره‌جنوبی در این رزمایش حضور دارند که در ابتدا شامل رزمایش‌های تخلیه و دفاع مدنی است و از امروز تا پنجشنبه برگزار می‌شود و همچنین برنامه‌های مبتنی بر سناریوهای حمله هسته‌ای از سوی کره‌شمالی را در نظر دارد.

ارتش ایالات متحده تعداد سربازان آمریکایی شرکت‌کننده در این رزمایش را تایید نکرده یا نگفته که آیا آن‌ها تجهیزات راهبردی ایالات متحده را درگیر خواهند کرد یا خیر.

ایالات متحده در ماه‌های اخیر استقرار منطقه‌ای خود شامل بمب‌افکن‌های دوربرد، زیردریایی‌ها و گروه‌های ضربتی ناو هواپیمابر را برای آموزش با نیروهای کره‌جنوبی و ژاپن افزایش داده است.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ