اتحادیه اروپا تعرفه گمرکی خودروهای برقی ساخت چین را اصلاح کرد؛ کمترین نرخ برای تسلا

اقتصاد ایران: اتحادیه‌ی اروپا در تعرفه‌های اضافی گمرک خودروهای برقی ساخت چین، تجدید‌نظر کرد و کمترین نرخ را برای تسلا در نظر گرفت.

بنابر گزارش Auto News، کمیسیون اتحادیه‌ی اروپا تعرفه‌های گمرکی خود را برای بسیاری از خودروهای برقی صادرشده از چین به اروپا، ازجمله مدل‌هایی از تسلا، گروه فولکس واگن، بی‌وای‌دی، جیلی و سایک کاهش داد.

طبق جدول پایین، به‌نظر می‌رسد تسلا در اتحادیه‌ی اروپا فرصتی مهم به‌دست آورده است؛ چراکه تعرفه گمرک برای تسلا در زمان شروع تحقیقات اتحادیه اروپا مبنی‌بر حمایت پکن از صنعت خودروهای برقی داخلی خود، ۲۱٫۳ درصد در نظر گرفته شده بود و این در‌مقایسه‌با ۹ درصد تعرفه‌ی گمرکی فعلی، امتیازی ویژه به‌حساب می‌آید.

جدول سیاه و سفید
European Commission

اتحادیه‌ی اروپا تعرفه‌ی گمرگ شرکت‌های بی‌وای‌دی را از ۱۷٫۴ به ۱۷ درصد، جیلی را از ۲۰ به ۱۹ درصد و سایک (مالک شرکت ام‌جی) را از ۳۸٫۱ به ۳۶٫۳ درصد کاهش داد. درمقابل، این کمسیون اعلام کرد برای بقیه‌ی شرکت‌های تولیدکننده‌ی خودرو چینی که با این سازمان همکاری کرده‌اند، نرخ تعرفه‌ی گمرک ۲۱٫۳ درصد و در‌‌غیر‌این‌صورت، ۳۶٫۳ درصد در نظر گرفته شده است.

براساس قوانین جدید، علاوه‌بر قیمت اصلی خودروهای چینی که به اتحادیه‌ی اروپا وارد می‌شوند، باید ۱۰ درصد عوارض گمرکی نیز پرداخت شود. این عوارض از قبل وجود داشته است؛ اما کمیسیون اروپا به‌طور رسمی اعلام کرده که پس از پرداخت این عوارض، هزینه‌ی اضافی دیگری از واردکنندگان خودروهای چینی دریافت نخواهد شد. تا پیش‌از‌این امکان اعمال عوارض بیشتر بر خودروسازهای چینی از طرف اتحادیه‌ی اروپا وجود داشت.

کمیسیون اتحادیه‌ی اروپا در توجیه تفاوت نرخ گمرک خودروهای تسلا مخصوصاً مدل ۳ با سایر برندهای دیگر، به سیاست دولت چین مبنی‌بر پرداخت کمتر کمک‌های دولتی به شرکت‌های خارجی تولیدکننده‌ی خودروی در این کشور اشاره کرده است.

مقالات مرتبط
  • ظاهرا بازار خودروهای برقی چین روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شود
  • اتحادیه اروپا تعرفه واردات خودروهای برقی چین را افزایش چشمگیری داد

خودروسازان چینی اکنون می‌توانند در مدع ۱۰ روز، نظرات خود را درباره‌ی تعرفه‌های گمرکی جدید به اتحادیه‌ی اروپا ارائه کنند. این کمسیون پس از مدت مشخص‌شده، تصمیم نهایی را به کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا اعلام خواهد کرد. این قوانین پس از رأی‌گیری قطعی، تا اوایل نوامبر (اوایل آبان ۱۴۰۳) به اجرا گذاشته خواهند شد و به‌مدت پنج سال نیز معتبر خواهند بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ