آغاز تولید بنزین یورو ۴ در پالایشگاه شیراز

اقتصاد ایران: شیراز -استاندار فارس گفت: پروژه تبدیل بنزین معمولی به یورو۴ در پالایشگاه شیراز با اعتباری بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد ریال ازجمله پروژه‌های شاخصی است که پس از سالها پیگیری عاقبت به سرانجام رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی ایمانیه ظهر چهارشنبه، در آستانه هفته دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام این خبر که احتمال بهره‌برداری از برخی پروژه‌های رسمی و مهم‌تر توسط وزرای جدید در آینده نزدیک خواهد بود، گفت: همانگونه که هفته دولت سال گذشته برخی از پروژه‌های هفته دولت با حضور وزرا و همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان فارس انجام شد، در حال رایزنی هستیم که امسال نیز با دعوت از وزرای دولت جدید برخی از پروژه‌های بزرگ و رسمی به بهره‌برداری برسند.

بهره‌برداری از ۹۸۳ پروژه در فارس به مناسبت هفته دولت

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۳۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵۹ هزار میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در استان افتتاح شد، افزود: امسال نیز ۹۸۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۶ هزار میلیارد تومان، همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

ایمانیه با بیان اینکه از جمله پروژه‌های شاخصی که در هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد، احداث باند دوم بزرگراهی جهرم - لار، سد تنگ خمار فسا، بیمارستان ۳۲ تخت خوابی بختگان، فاز اول مجموعه گردشگری در لامرد، تکمیل تصفیه خانه کازرون و احداث و تکمیل تصفیه خانه زرقان، خواهد بود، اظهار کرد: پروژه تبدیل بنزین معمولی به یورو چهار در پالایشگاه شیراز با اعتباری بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد ریال از جمله پروژه‌های مهمی است که پس از سال‌ها پیگیری عاقبت به سرانجام رسید.

استاندار فارس با بیان اینکه پروژه‌های یاد شده در حوزه‌های آبرسانی و برق، بازسازی و احداث راه‌های شهری و روستایی، حوزه فرهنگی و آموزشی، عمرانی، بهداشت و درمان، شهری، مسکن، ورزش، صنعت و جهاد کشاورزی به بهره‌برداری خواهند رسید، عنوان کرد: بیشترین پروژه با ۹۳ پروژه و اعتبار ۲۴ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال مربوط به شهرستان شیراز و پس از آن شهرستان‌های مرودشت، لارستان، داراب، فسا، سپیدان، بیشترین پروژه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

ایمانیه به این نکته نیز اشاره کرد که اعتبارات هزینه شده در طرح‌های هفته دولت امسال هم توسط بخش خصوصی و هم از سوی بخش دولتی تأمین شده است.

کاهش ۳۰ درصدی مرگ‌های ناشی از تصادفات در استان فارس

نماینده عالی دولت در استان فارس در ادامه به سوالات برخی از اصحاب رسانه پیرامون مشکلات و معضلات استان فارس پاسخ داد.

وی در خصوص آمار تصادفات و مشکلات کمربندی شیراز عنوان کرد: در چهار ماه گذشته شاهد کاهش ۳۰ درصدی مرگ ناشی از تصادفات در استان فارس بودیم.

اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ سازی تنها راهکار رفع چالش‌های صنعت برق

استاندار فارس در پاسخ به سوالی پیرامون قطعی برق و عدم آنتن دهی تلفن‌های همراه، اظهار کرد: قطعی برق ریشه‌ای است و هیچ راه حلی جز تغییر نگاه در حوزه مصرف نیست.

ایمانیه با تاکید بر این موضوع که در خصوص رفع چالش‌های صنعت برق و قطعی‌های برق که این روزها شاهد آن هستیم، گفت: هیچ راهکاری جز اصلاح الگوی مصرف و بهینه‌سازی در مصرف انرژی پاسخگوی رفع این امر نیست و در این میان نقش رسانه‌ها نیز در اصلاح فرهنگی بسیار حائز اهمیت است چرا که فرهنگ‌سازی نیاز به یک انقلاب رسانه‌ای دارد.

حق آلایندگی پالایشگاه عسلویه به خزانه استان فارس واریز شد

وی در ادامه به واریز ۱۵۷ میلیارد تومان عوارض آلایندگی پالایشگاه عسلویه به خزانه استان فارس اشاره کرده و گفت: عاقبت پس از سال‌ها پیگیری، این مبلغ که حق قانونی استان فارس و شهرهای لامرد و مُهر است، توسط پالایشگاه عسلویه پرداخت شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ