اقدامات نیروی هوایی عراق برای تامین امنیت زائران اربعین

اقتصاد ایران: سخنگوی واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از جدیدترین اقدامات انجام شده در زمینه تامین امنیت مراسم اربعین و خدمات رسانی به زائران امام حسین(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، تحسین الخفاجی، سخنگوی واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق گفت: شمار نیروهای امنیتی در تمام محورهای مراسم اربعین افزایش داده شده و بنا بر تقاضای زائران، با نظارت ولید خلیفه التمیمی، فرمانده عملیات بغداد، خودروهایی برای حمل و نقل زائران به برخی از محورها فرستاده و خودروهای دیگری نیز برای بازگرداندن زائران، اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به تلاش شبان روزی نیروهای امنیتی این کشور افزود: تلاش‌های زیادی از جانب نیروی هوایی عراق برای تامین امنیت مراسم اربعین صورت می‌گیرد به طوری که فرماندهی هوانوردی ارتش عراق، روزانه و به طور منظم در آسمان‌ شهر کربلای معلی و تمام محورها، عملیات شناسایی انجام می‌دهد.

الخفاجی بیان کرد: اداره اطلاعات نظامی به واسطه بخش رسانه‌ای خود از طریق بلندگو، به زائران هشدار می‌دهند که در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرند، آب کافی بنوشند و در صورت احساس هرگونه بیماری، به نیروهای پزشکی مستقر در جاده‌ها، مراجعه کنند. وزارت کشور و وزارت دفاع عراق و سازمان حشد شعبی علاوه بر تهیه چرخ‌های حمل تانکر آب برای زائران، همچنان هزاران قالب یخ را در اختیار مواکب حسینی قرار می‌دهند.

روز گذشته نیز عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق دستوراتی را برای فرماندهان امنیتی کشور در راستای تامین امنیت زیارت اربعین صادر کرد.

الشمری به نظارت میدانی خود بر طرح تامین امنیت اربعین ادامه می‌دهد و شب گذشته از مقر سیار هنگ اضطراری کربلا بازدید کرد.

وی در نشستی با حضور فرماندهان و افسران، در جریان گزارش مفصلی از روند طرح امنیتی به مناسبت زیارت اربعین قرار گرفت.

وزیر کشور عراق بر روان بودن تردد زائران در مسیرها و سرعت پاسخگویی و همکاری مشترک میان شهروندان و دستگاه‌های امنیتی و تسهیل عبور مواکب حسینی و زائران همزمان با اوج این زیارت میلیونی تاکید کرد.

الشمری بر تشدید تلاش‌ها برای تامین امنیت این زیارت با تکیه بر تلاش اطلاعاتی گسترده تاکید کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ