زاخارووا: اقدامات ژاپن نزدیک مرزهای روسیه را زیرنظر داریم

اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه ای هشدار داد: اقدامات ژاپن نزدیک مرزهای روسیه را زیرنظر داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز به مواضع اتخاذ شده از سوی ژاپن و آلمان علیه مسکو به شدت انتقاد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: اقدامات توکیو در گسترش فعالیت های دریایی در نزدیکی مرزهای روسیه و مشارکت دادن بازیگران فرامنطقه ای را زیر نظر داریم.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در ارتباط با مواضع برلین نیز آمده است: موضع آلمان درباره تبادل اطلاعات با روسیه در مورد حملات تروریستی علیه نورد استریم کذب است. مسکو بر برگزاری رایزنی های دوجانبه با آلمان در مورد نورد استریم اصرار دارد.

این در حالیست که وزیر خارجه روسیه پیشتر با اشاره به حملات تروریستی سال ۲۰۲۲ به خطوط لوله نورد استریم یک و ۲، تاکید کرد که برلین باید به تمام پرسش‌های مسکو پاسخ بدهد.

لاوروف دراین‌باره گفت: آلمان باید به تمام سوالات پاسخ بدهد. نخست اینکه، باید امتناع از ارائه شواهدی که راهی جز پیدا کردن‌شان ندارد را قویا کنار بگذارد. زمانی که دست کم برخی از اطلاعات درخواستی، از طریق مجاری رسمی ارائه نمی‌شود و به طور همزمان سر از سه روزنامه در می‌آورد(دو رسانه‌ آلمانی به همراه وال‌استریت‌ژورنال)، این تصور ایجاد می‌شود که تمام این اتفاقات از پیش برنامه‌ریزی‌شده است!

وی با اشاره به اینکه اوکراینی‌ها بدون حمایت آمریکا قادر به حمله به نورد استریم نبوده‌اند، گفت: حالا شاهد تلاش‌ها برای مقصر نشان دادن گروهی از افسران مست هستیم که با همکاری برخی تجار که در میهمانی با هم آشنا شده بودند، تصمیم به استخدام یک نفر می‌گیرند یا به طور ناگهانی به این نتیجه می‌رسند که مهارت‌های غواصی یاد بگیرند! بگویید که شوخی می‌کنید!

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ