هاآرتص: گروگان‌های ما، برای نتانیاهو کالا هستند

اقتصاد ایران: روزنامه هاآرتص نوشت که نخست وزیر اسرائیل به دنبال توافقی نیست که اسرا را به خانه برگرداند، بلکه تداوم اسارت آن‌ها برای او حیاتی است و او نگاه مصرفی به اسرا دارد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه صیهونیستی هاآرتص یک روز بعد از پیدا شدن اجساد شش صهیونیست در نزد مقاومت در نوار غزه امروز چهارشنبه طی مطلبی نوشت که نخست وزیر این رژیم توافق نمی‌خواهد و نگاهش به اسرای اسرائیلی، ابزاری و منفعت‌طلبانه است.

این روزنامه نوشت‌: «ربوده‌شدگان (اسرای صهیونیست در غزه) صرفا برای نتانیاهو کالای مصرفی هستند؛ آنچه برای او اهمیت دارد و دیروز هم از زبان خود اصول راهبردی مطرح شد، محورهای نتزاریم و فیلادلفیا (صلاح الدین بین غزه و مصر) است و به همین دلیل، او دوست دارد، ربوده شده‌ها در غزه بمانند و برای این اصول خود بهانه تراشی کند. او به دنبال توافق نیست».

دیروز سه شنبه اعلام خبر کشف اجساد شش تن از اسرای رژیم اسرائیل در نوار غزه، موجی از خشم در بین سیاست‌مداران و خانواده‌های این اسرا در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به راه انداخت.

نیر برکات، وزیر اقتصاد اسرائیل نیز در واکنش به خبر کشته شدن اسرای صهیونیست گفت که حتی اگر کابینه سقوط کند، به نفع توافق با حماس رأی خواهد داد. یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون کنست (پارلمان) رژیم اسرائیل نیز پس از انتشار خبر پیدا شدن اجساد شش اسیر در نوار غزه در صفحه ایکس خود نوشت: آن‌ها زنده بودند!

اشاره لاپید به این است که اسرای شش نفره‌ای که امروز خبر کشف اجسادشان رسانه‌ای شد و نتانیاهو در حساب ایکس (توییتر خود) بدان افتخار کرده است، در روز عملیات طوفان الاقصی کشته نشده بودند، بلکه برخلاف تبلیغات،  بعد از آن و در طول جنگ 10 ماهه کشته شده‌‌اند و اگر کارشکنی‌ها و زیاده‌خواهی‌های نخست وزیر اسرائیل نبود، این اسرا هم‌اکنون زنده بودند.

بنی‌گانتس، رهبر ائتلاف اردوگاه دولت پس انتشار خبر کشته شدن 6 اسیر اسرائیلی در حمله‌ای به نتانیاهو گفت: فرصت برای نجات دادن اسیران را از دست داده ایم و زمان برای آزادی بقیه آنها نیز روبه پایان است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ