۸ نکته مهم درباره رأی اعتماد به ۱۹ وزیر پزشکیان

اقتصاد ایران: امروز یک رکورد نیز شکست و عزیز نصیرزاده با ۲۸۱ رای وزیر دفاع شد. این بالاترین رأی به یک وزیر در تاریخ پارلمانی ایران است و حاوی پیامی به طرف های خارجی منازعات منطقه ای درباره حمایت تمام عیار از توان نظامی کشور است.

عصر ایران: مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز خود، به تمام وزرای پیشنهادی رئیس جمهور پزشکیان رأی اعتماد داد. نکات اولیه زیر، در این باره قابل تامل است:

۱ - مجلس شورای اسلامی نشان داد که پیام مهم انتخابات ۱۵ تیر را دریافته است و دستکم تا کنون، همانند رئیس جمهور، وفاق ملی را یگانه راه خروج کشور از بن بست می داند. 

اگر پیام انتخابات اخیر در همه عرصه ها جدی گرفته شود، گشایش در کار کشور، امری در دسترس خواهد بود.

۲ - رئیس جمهور نیز باید قدردان مجلس باشد که در همین ابتدای کار دولتش، مانع تراشی نکرد و به همه وزرای پیشنهادی رأی داد. 

مردم ایران به معنای واقعی کلمه از منازعات سیاسی خسته و دلزده اند و وضعیت ایران نیز به گونه نیست که تاب دعواهای بیشتر داشته باشد. امید که در دوران جدید شاهد تعامل دولت و مجلس بر مبنای وفاق ملی برای نجات میهن باشیم.

3 - انصاف باید داد که محمدباقر قالیباف، در شکل گیری این وفاق در مجلس، نقش بسیار مثبتی ایفا کرد. عملکرد او در مهار تندروها نیز ستودنی بود.

4 - این که عده ای در مخالفت با برخی گزینه ها صحبت کنند، امری است عادی ولی در این چند روز، شاهد آن بودیم که برخی افراطیون برای رأی نیاوردن برخی وزرا، مرزهای اخلاق را هم زیر پا له کردند: از توزیع شب نامه و تفتیش عقاید تا بیان دروغ های تکراری و پخش فیلم تقطیع شده و...  اما زمستان رفت و روسیاهی به زغال ماند.

5 - برغم این که مجلس دوازدهم اصولگراست ولی آرای امروز نشان داد جریان پایداری، فقط سر و صدا و هیاهو دارد و فاقد وزنی اثر گذار در مناسبات پارلمانی است. نمایندگان نیز تحت تاثیر جوسازی های آنان قرار نگرفتند که موید آن است که ماهیت این جریان برای اکثر نماینده ها مشخص است و آنها نیز از تندروی اینان، برای آینده ایران و نظام و مردم، نگران اند.

تمام ایران دوستان بدانند که تا تندروها در تمام عرصه ها منزوی نشوند، این کشور روی آرامش نخواهد دید، از تندروهای برانداز گرفته تا یقه بسته ها محاسن داری که دم از انقلاب می زنند. 

6 - برخی وزرا در حالی رأی آوردند که از مواضع اصولی خود برای تصدی پست وزارت، دست برنکشیدند و حریت به خرج دادند. ظفرقندی و میدری، مصداق بارز این وزرا هستند که برای کسب چند رأی، دروغ نگفتند و ریا نکردند. این که انسان های صادقی بر مسند وزارت بنشینند، بسیار مهم و ارزشمند است.

7 - امروز یک رکورد نیز شکست و عزیز نصیرزاده با ۲۸۱ رای وزیر دفاع شد. این بالاترین رأی به یک وزیر در تاریخ پارلمانی ایران است و حاوی پیامی به طرف های خارجی منازعات منطقه ای درباره حمایت تمام عیار از توان نظامی کشور است.

8 - کابینه پزشکیان، نه دقیقاً ترکیبی است که اصلاح طلبان می خواستند و نه مجموعه مطلوب اصولگرایان است. این کابینه برآیندی است از همه مناسبات واقعی سیاسی در ایران امروز که دال مرکزی آن، تعامل برای نجات ایران است. این چیزی است که پزشکیان بدان تاکید داشته و از مردم خواسته منتظر کارکردها باشند و بر اساس نتایج دولت او را قضاوت کنند. بنابراین، با صبوری، عملکرد خود پزشکیان، معاونان و وزرایش را تحت نظر می گیریم و عملکردها و خروجی ها را قضاوت می کنیم.

این دولت، آخرین امید ملت ایران برای رهایی از وضعیت نابهنجار کنونی ایران است که به تعبیر رهبری، پیروزی اش پیروزی همه ماست. و حتماً شکستش شکستی همگانی است. باید دید کدام اشخاص و جریان ها برای پیروزی و کدام شان برای شکست آن که شکست نظام و ایران است تلاش می کنند. کسانی که دنبال کشف نفوذی ها هستند،  اگر در همین یک عرصه تمرکز کنند، به نتایج جالب و ای بسا شگفت انگیزی می رسند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ