نمایش کپی مونالیزا در سعدآباد

اقتصاد ایران: ۲۸ نمونه از آثار منتخب هنرمندان صاحب سبک و به نام جهان تحت عنوان ردِپا در مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد به نمایش درآمده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، موزه هنرهای زیبا پس از برگزاری نمایشگاه‌های دوره‌ای در گالری تازه تأسیس خود، گالری شماره یک سعدآباد، این بار ریپروداکشن ۲۸ نمونه از آثار منتخب هنرمندان صاحب سبک و بنام جهان را، تحت عنوان ردِپا، زینت بخش گالری خود کرده است. از بنام‌ترین این هنرمندان می‌توان به پیکاسو (تراژدی)، ونگوگ (کافه تراس در شب)، لئوناردو داوینچی (مونالیزا)، ژان لوکارت (خروس ماهی گیر) و.. اشاره کرد.

ریپروداکشن یا تکثیر در هنر، به معنای ساختن یک نسخه کپی از یک اثر هنری اصلی است. بسیاری از آثار هنری اصلی در موزه‌ها و مجموعه‌های خصوصی نگهداری می‌شوند و دسترسی عموم به آن‌ها محدود است.

ریپروداکشن‌ها به مردم اجازه می‌دهد تا این آثار را در خانه یا سایر مکان‌ها مشاهده کنند. هنرمندان، دانشجویان هنر و محققان می‌توانند از ریپروداکشن‌ها برای مطالعه دقیق‌تر سبک، تکنیک و جزئیات یک اثر هنری استفاده کنند.

برخی افراد به جمع‌آوری ریپروداکشن آثار هنری علاقمند هستند. این کار به آن‌ها امکان می‌دهد تا مجموعه‌ای از آثار مورد علاقه خود را با هزینه کمتر نسبت به خرید آثار اصلی جمع‌آوری کنند و همچنین ریپروداکشن‌ها می‌توانند هدایای مناسبی باشند و برای تزئین مکان‌ها مورد استفاده قرار بگیرند.

رایج‌ترین روش تولید ریپروداکشن، چاپ است. چاپ‌های هنری با کیفیت بالا می‌توانند جزئیات بسیار دقیقی از یک نقاشی را بازتولید کنند. برخی هنرمندان به‌صورت دستی ریپروداکشن‌هایی از آثار مشهور ایجاد می‌کنند. این آثار معمولاً ارزش هنری بالاتری دارند. با استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی، می‌توان نسخه‌های دیجیتالی بسیار دقیقی از نقاشی ایجاد کرد.

موزه هنرهای زیبای مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، مجموعه‌ای باکیفیت از ریپروداکشن‌های آثار شاخص هنرمندان بزرگ جهان را در مخازن خود دارد که در دوره پهلوی دوم از گالری‌های مختلف اروپایی و حراجی‌های آثار هنری گردآوری و خریداری شده است و اکنون پس از سال‌ها به عنوان منبع قابل‌دسترسی برای علاقه‌مندان و محققان، در معرض نمایش قرار گرفته است.

این نمایشگاه از ۳۰ مردادماه تا ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۳ همه روزه از ساعت ۹ الی ۱۹، طبقه همکف موزه هنرهای زیبا، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد (گالری شماره ۱) پذیرای علاقه‌مندان و هنردوستان است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ