آخرین اخبار شلمچه و چذابه/تردد زوار در خوزستان از ۱.۵ میلیون گذشت

اقتصاد ایران: اهواز - با احتساب ترددهای امروز چهارشنبه، تردد زائران اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه از مرز ۱.۵ میلیون عبور کرد.

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: با وجود گرمای شدید این روزهای استان خوزستان ولی تردد زائران اربعین حسینی و حرکت آنان به سمت عراق اصلاً کمتر نشده و به نظر می‌رسد حضور زائران نسبت به سال‌های قبل بیشتر هم شده است.

مشاهدات میدانی خبرنگاران خبرگزاری مهر نشان می‌دهد؛ زائران با شور وصف ناپذیری به سمت مرزهای شلمچه و چذابه حرکت می‌کنند تا خود را به سیل عظیم زائران اربعین حسینی در مسیر نجف به کربلا برسانند.

تردد بیش از ۱.۴ میلیون زائر

براساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از شانزدهم تا سی ام مردادماه ۱۴۰۳، تردد یک میلیون و ۴۵۸ هزار و ۸۸۷ زائر در مرزهای شلمچه و چذابه برای شرکت در راهپیمایی بزرگ و میلیونی اربعین حسینی ثبت شده است.

در بازه زمانی مذکور ۴۲۵ هزار و ۲۱۵ زائر ایرانی وارد شده‌اند که ۸۷ هزار و ۵۵۷ نفر از مرز چذابه و ۳۳۷ هزار و ۶۵۸ زائر از مرز شلمچه بوده است. همچنین خروج ۸۹۸ هزار و ۵۱۹ زائر ایرانی ثبت شده که از این تعداد ۶۸۹ هزار و ۳ نفر از مرز شلمچه و ۲۰۹ هزار و ۵۱۶ زائر از مرز چذابه بوده است.

خروج ۱۰۸ هزار و ۴۵۱ زائر خارجی از ۲ پایانه مرزی به ثبت رسیده که ۷۱ هزار و ۴۰۸ زائر از شلمچه و ۳۷ هزار و ۴۳ نفر از چذابه تردد داشته‌اند. همچنین ۲۶ هزار و ۷۰۲ زائر خارجی وارد شده‌اند که ۲۱ هزار و ۵۴۲ نفر در پایانه شلمچه به ثبت رسیده و ۵ هزار و ۱۶۰ نفر از پایانه مرزی چذابه بوده است.

افزایش ۸ درصدی تردد خودرویی

همچنین معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: از ۱۶ لغایت ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ شاهد افزایش ۸ درصدی تردد خودرویی در محورهای استان بودیم.

محسن حق نیا اظهار کرد: از ۱۶ لغایت ۳۰ مرداد ورود ۴۵۵ هزار و ۵۶۹ خودرو و خروج ۴۸۶ هزار خودرو به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به افزایش ۸ درصدی تردد خودرویی در محورهای استان در بازه زمانی یاد شده، افزود: تردد خودرویی در محورهای منتهی به مرزهای خوزستان روان است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: در این مدت تعداد ۱۱۶۸۵ تماس با مرکز مدیریت راه‌های استان برقرار شد.

حق نیا ادامه داد: از این میزان تعداد ۳۱۲ ثبت شده که ۱۶۶ مورد مربوط به حمل و نقل باری، ۱۹ مورد حمل و نقل مسافر و ۱۲۷ مورد مشکلات راه‌ها بوده است.

تداوم خدمت موکب ها بعد از اربعین

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین خوزستان گفت: مواکب حسینی در محورهای مواصلاتی استان و گذرگاه‌ای اربعین حسینی چذابه و شلمچه تا پنج روز بعد از اربعین به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی اظهار کرد: خدمات مواکب اربعین حسینی در استان خوزستان از اول ماه صفر شروع شده و همچنان بدون مشکل ادامه دارد.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده بیش از ۸۰۰ موکب از ورودی‌های استان و پایانه‌های چذابه و شلمچه مشغول خدمات رسانی به زائران اربعین هستند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: به منظور استراحت زائران در مرز و شهرهای در پایانه مرزی شلمچه ۱۰ هزار، چذابه ۱۰ هزار و شهرهای مجاور ۳۰ هزار مکان اسکان اضطراری تدارک دیده شده است.

آخرین اخبار شلمچه و چذابه/تردد زائران درخوزستان از ۱.۵میلیون گذشت

وی افزود: اکثر موکب‌های استان خوزستان مردمی و مشغول خدمت رسانی به زائران هستند و خدمات نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین استان خوزستان بیان کرد: مواکب به طور متوسط روزانه ۵۰۰ هزار وعده صبحانه، نهار، شام و میان وعده بین زائران اربعین توزیع می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و مرز چذابه در خوزستان پس از مرز مهران و شلمچه سومین پایانه پرتردد زائران اربعین حسینی است.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ