استفاده پلیس آلمان از باتوم علیه معترضان در ایالت تورینگن

اقتصاد ایران: در اعتراضات علیه کمپین انتخاباتی حزب "جایگزینی برای آلمان" در ایالت تورینگن پلیس علیه معترضان از اسپری فلفل و باتوم استفاده کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، در آستانه انتخابات مهم ایالتی در تورینگن آلمان حال و هوای شهر ینا در این ایالت داغ شده است. شهروندان با تحصن علیه یک رویداد حزب "جایگزینی برای آلمان" که رهبر ایالت هوکه قرار بود در آن شرکت کند، اعتراض کردند.

بر اساس برآوردهای اولیه پلیس، حدود 2000 نفر علیه حزب جایگزینی برای آلمان در ینا تظاهرات کردند و از حضور "بیورن هوکه"، رهبر این ایالت در این مراسم جلوگیری کردند. سخنگوی پلیس گفت که نیروهای امنیتی همچنین از اسپری فلفل و باتوم برای شکستن تحصن ها استفاده کرد. پلیس اطلاع دقیقی از آسیب های احتمالی در این اعتراضات نداد.

طرح اولیه این بود که هوکه در یک بحث شهروندان در مرکز منطقه حاضر شود. سخنگوی پلیس گفت که به دلایل امنیتی و - پس از مشورت با تیم امنیت شخصی وی حضور هوکه لغو شد. در نهایت هوکه در این مراسم حضور پیدا نکرد و مراسم حزب افراطی جایگزینی برای آلمان تمام شد. به گفته پلیس، تظاهرات های متقابل هم ثبت شده بود - اما در ابتدا تعداد کمتراز حد انتظاری تجمع کردند.

پارلمان ایالتی جدید در تاریخ 1 سپتامبر در تورینگن انتخاب می شود. حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در نظرسنجی های اخیر شرایط خوبی دارد و آراء آن حدود 30 درصد است و بنابراین می تواند به قوی ترین نیرو تبدیل شود. اداره ایالتی حفاظت از قانون اساسی این حزب در تورینگن را به طور قطعی افراطی راست طبقه بندی می کند.

"صحرا واگنکنشت"، رئیس حزب تازه تاسیس BSW هم که اخیرا خواستار رد طرح‌های استقرار موشک‌های دوربرد جدید ایالات متحده آمریکا در آلمان به عنوان شرطی برای ائتلاف با حزبش در سطح ایالتی شده است هم بر اساس نظر سنجی ها در انتخابات های ایالتی پیش رو شانس موفقیت بالایی دارد.

واگنکنشت در مورد مذاکرات احتمالی ائتلافی در ایالات زاکسن، تورینگن و براندنبورگ پس از انتخابات ایالتی در ماه سپتامبر گفت: BSW تنها در دولت ایالتی شرکت خواهد کرد که به وضوح طرح های موشکی آمریکا را که خطر جنگ را برای آلمان به شدت افزایش می دهد، رد می کند.

این درخواست البته از طرف احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات رد شده است.

در آستانه این انتخابات همچنان دومینوی حملات به سیاستمداران آلمانی هم ادامه دارد.

در آخرین مورد پس از تهدیدات علیه یک سیاستمدار حزب افراطی جایگزینی برای آلمان از Königs Wusterhausen در براندنبورگ تحقیقات در این باره ادامه دارد. پلیس بنا به درخواست این موضوع را تایید کرد. بر این اساس، این موضوع در مورد آسیب به اموال، تهدید و توهین به یان شنک، نامزد پارلمان ایالتی حزب افراطی جایگزینی برای آلمان است.

این سیاستمدار حزب افراطی آلمان تاکید کرد که مدتی است که حملات مداوم علیه وی صورت گرفته است. افراد ناشناس چندین بار پیچ چرخ های ماشین او را باز کرده بودند.

در جریان مبارزات انتخاباتی فعلی برای انتخابات ایالتی در 22 سپتامبر در براندنبورگ، خصومت ها و حملات مکرر علیه سیاستمداران صورت گرفت. اخیراً هم یک کارگر انتخاباتی حزب سبز در حین پخش آگهی مورد حمله قرار گرفت.

انتخابات ایالتی در زاکسن تحت الشعاع جنایات متعددی قرار گرفته است. به گفته وزارت کشور این ایالت در سال جاری تقریباً 900 جنایت با انگیزه سیاسی در ارتباط با انتخابات محلی، اروپایی و ایالتی صورت گرفته است.

بیشتر موارد (815) مربوط به پوسترهای انتخاباتی آسیب دیده بود. حزب سوسیال دموکرات و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان به ویژه تحت تأثیر این حملات قرار گرفتند. در 14 مورد، 55 حادثه علیه نمایندگان حزب صورت گرفت. اما 14 جنایت خشن نیز شمارش شد. نقطه برجسته وحشتناک حمله وحشیانه به "ماتیاس ایکه"، سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات در اوایل ماه مه بود که در اثر این حمله وی باید در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار می گرفت.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ