۱۰ کشوری که بیشترین ذخایر طلای دنیا را دارند

اقتصاد ایران: در سال ۲۰۲۴، قیمت طلا تقریباً ۲۰ درصد افزایش یافت.

روزیاتو: در سال ۲۰۲۴، قیمت طلا تقریباً ۲۰ درصد افزایش یافت. این افزایش قیمت، ناشی از خریدهای قابل توجه بانک‌های مرکزی، تقاضای بالای مصرف‌کنندگان و افزایش علاقه به دارایی‌های امن به دلیل عدم قطعیت‌های ژئوپلیتیکی بوده است. اینفوگرافیک زیر، ۱۰ کشوری که تا ماه مه ۲۰۲۴، بیشترین ذخایر طلا (برحسب تن) را دارند، نشان می‌دهد. این آمار از شورای جهانی طلا (World Gold Council) گرفته شده است.

ذخایر طلا ایالات متحده آمریکا

کشوری که بیشترین میزان طلا را در اختیار دارد، ایالات متحده آمریکا است که ۸,۱۳۳ تن طلا به ارزش ۶۲۸ میلیارد دلار نگهداری می‌کند. نیمی از ذخایر این کشور در انبار شمش ایالات متحده، که معمولاً به نام فورت ناکس شناخته می‌شود، نگهداری می‌شود. فورت ناکس یک تأسیسات ارتش ایالات متحده در ایالت کنتاکی است.

آلمان با ۳,۳۵۱ تن در رتبه دوم قرار دارد و پس از آن ایتالیا با ۲,۴۵۲ تن در جایگاه سوم است.

10 کشوری که بیشترین ذخایر طلای دنیا را دارند

بیشتر طلای جهان توسط بانک‌های مرکزی نگهداری می‌شود. این بانک‌ها به دلیل ایمن بودن، قابلیت نقدشوندگی و بازدهی طلا، این ذخایر را حفظ می‌کنند. این نهادها تقریباً یک پنجم از کل طلای استخراج شده در طول تاریخ را در اختیار دارند.

در نیمه اول سال ۲۰۲۴، بانک‌های مرکزی ۴۸۳ تن طلا خریداری کردند که یک رکورد جدید محسوب می‌شود.

10 کشوری که بیشترین ذخایر طلای دنیا را دارند

ترکیه بزرگترین خریدار طلا در نیمه اول امسال بود که در مجموع ۴۵ تن خریداری کرد. هند در رتبه دوم قرار گرفت و در شش ماه اول سال در مجموع ۳۷ تن طلا خرید. چین که به طور سنتی یکی از خریداران اصلی بود، اخیراً خرید طلای خود را کاهش داد و در ماه‌های مه و ژوئن آن را متوقف کرده است. پیش از این، بانک مرکزی چین به مدت ۱۸ ماه متوالی ذخایر طلای خود را افزایش داده بود.

این اطلاعات نشان می‌دهد که طلا همچنان به عنوان یک دارایی مهم و استراتژیک برای کشورها و بانک‌های مرکزی در نظر گرفته می‌شود. افزایش قیمت طلا و خرید مداوم آن توسط بانک‌های مرکزی، اهمیت این فلز گرانبها را در اقتصاد جهانی تأکید می‌کند. همچنین، تغییرات در الگوی خرید کشورهایی مانند چین می‌تواند نشان‌دهنده تحولات مهم در استراتژی‌های اقتصادی و سیاسی جهانی باشد.

پ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ