ارزش سهام شبکه اجتماعی ترامپ به پایین‌ترین سطح در چند وقت اخیر رسید

اقتصاد ایران: با کم‌ شدن فاصله‌ی ترامپ با رقیب خود در نظرسنجی‌های انتخابات پیش‌ رو، ارزش سهام شرکت رسانه‌ای او به پایین‌ترین حد خود رسید.

سهام شرکت گروه رسانه و فناوری ترامپ (به اختصار TMTG)، که عمدتاً متعلق به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده است، به پایین‌ترین سطح تاریخی خود سقوط کرد. این افت پس از بازگشت ترامپ به شبکه‌ی اجتماعی ایکس و هم‌زمان با کم شدن فاصله‌ی او با رقبا در نظرسنجی‌ها، در کمپین انتخاباتی وی برای نامزدی ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه، اتفاق افتاد.

به گزارش رویترز، ارزش سهام شرکت TMTG در روز سه‌شنبه به ۲۱٫۳۳ دلار به‌ازای هر سهم رسید که نشان‌دهنده‌ی افت ۴ درصدی بود و پس از هشت روز متوالی کاهش، در ۲۱٫۴۲ دلار بسته شد. این کاهش قابل توجه ارزش سهام به کاهش پیشتازی ترامپ در نظرسنجی‌ها و فعالیت اخیر وی در پلتفرم ایکس نسبت داده شده است.

TMTG که بیش‌تر فعالیتش به اداره کردن شبکه‌ی اجتماعی ترامپ موسوم به تروث سوشال خلاصه می‌شود، در عرضه‌ی اولیه‌ی عمومی خود در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳)، به حداکثر ۷۹٫۳۸ دلار به ازای هر سهم دست یافته بود؛ بااین‌همه، افشاگری‌های مالی اخیر نشان داد که TMTG در سه‌ماهه‌ی گذشته، ضرری معادل ۱۶٫۴ میلیون دلار و درآمدی تنها برابر با ۸۳۷ هزار دلار داشته است؛ همین اتفاق سرمایه‌گذاران را نسبت به آینده‌ی این شرکت نگران کرده است. به‌علاوه، ارزش بازار شبکه‌ی اجتماعی رئیس جمهور سابق آمریکا، از بیش از ۸ میلیارد دلار در اوایل سال جاری، به حدود ۴٫۳ میلیارد دلار کاهش یافت.

مقالات مرتبط:
  • ترامپ پس از غیبتی سه‌ساله به ایکس (توییتر سابق) بازگشت
  • اتهام‌های فدرال علیه ترامپ و ماسک؛ تلاش برای ارعاب کارگران در مصاحبه‌ای جنجالی

تحلیل‌گران اشاره کرده‌اند که ارزش سهام TMTG به‌شدت با سرنوشت سیاسی ترامپ گره خورده است. لو باسنیس، رئیس شرکت MDB Capital، اظهار داشت که سهام این شرکت همیشه به‌عنوان بازتابی از چشم‌انداز انتخاباتی ترامپ تلقی می‌شده و نه یک سرمایه‌گذاری سنتی. او افزود که نزدیک شدن به پایان دوره‌ی ممنوعیت فروش داخلی سهام، که به ترامپ اجازه می‌دهد تا تقریباً ۶۰ درصد از سهام خود در شرکت را نقد کند نیز به کاهش سهام دامن زده است.

با نزدیک‌تر شدن انتخابات ۵ نوامبر (۱۵ آبان)، انتظار می‌رود رقابت فشرده‌ی ترامپ با کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات، تأثیر بیشتری بر سهام TMTG بگذارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ