کار خبرنگاری خطرپذیر است

اقتصاد ایران: اردستان-امام جمعه اردستان گفت: کار خبرنگاری، خطر پذیر است که نمونه آن را در غزه و فلسطین مشاهده می‌کنیم و بیش از ۱۷۰ خبرنگار به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگار کسی است که خبر را تهیه کرده و برای دیگران پردازش می‌کند و شرط خبرنگاری صداقت، امانتداری، به‌هنگام بودن خبر و بدون اعمال نظر خبر را منتقل کردن، است.

وی افزود: در حوزه کار اطلاع‌رسانی دو بخش متن خبر و تحلیل خبر وجود دارد که خبرنگار اخبار دست‌اول را به مردم انتقال می‌دهند اما تحلیل خبر یک مقوله جداگانه است که توانمندی‌های مورد نیاز خود را دارد.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: خبرنگاران هرکدام به سلیقه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و نظایر آن پایبند بوده و در این حیطه‌ها کار می‌کنند اما همه آن‌ها کار اطلاع‌رسانی و خبررسانی را انجام می‌دهند.

دهشیری تصریح کرد: کار خبرنگاری، خطر پذیر است که نمونه آن را در غزه و فلسطین مشاهده می‌کنیم و بیش از ۱۷۰ خبرنگار به شهادت رسیدند که این موضوع نشان می‌دهد حرفه خبرنگاری برای شخص ارزشمند است که با وجود درآمد کم در چنین شرایطی نیز این کار را انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: خبرنگاری را باید یک حرفه مقدس دانست اما اگر این کار در مسیر تملق، چاپلوسی و جانب‌داری از فرد یا گروه خاصی قرار گیرد ارزش خود را از دست می‌دهد و هنگامی ارزش خواهد داشت که جنبه حرفه‌ای خود را داشته باشد.

دهشیری با اشاره به روز جهانی مسجد؛ ادامه داد: در سال ۱۳۴۸، رژیم صهیونیستی مسجد الاقصی را آتش زد و سپس به بهانه خاموش کردن مواد آتش‌زا را مجدد از طریق هوایی ریختند که کتیبه‌های قرآنی سوخت و برای اینکه یادی از این باقی بماند به پیشنهاد جمهوری اسلامی این روز به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

امام جمعه اردستان یادآور شد: مسجد را اگر همچون یک مثلث هدایت نامید سه ضلع دارد که یک ضلع آن امام جماعت، یک ضلع هیأت امنا و دیگری مردم هستند

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ