بمب‌های هسته‌ای آمریکا از هیروشیما تا غزه

اقتصاد ایران: بررسی جنایات آمریکا در هیروشیما و نوار غزه و لزوم موضع گیری کشورهای عربی در قبال فلسطین به صورت رسمی و صریح از محورهای مورد توجه روزنامه های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی جهانیان همواره در سالروز حمله هسته‌ای آمریکا علیه ژاپن یاد قربانیان این فاجعه را گرامی می‌دارند که امروزه همین حملات و بلکه چند برابر آن، طی بیش از ۳۱۰ روز علیه نوار غزه باعث نشده اقدامی برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی صورت بگیرد.

بمب‌های هسته‌ای آمریکا از هیروشیما تا غزه

روزنامه القدس العربی در خصوص فلسطین نوشت: بمب‌ها و موشک‌های رژیم صهیونیستی که بر سر فلسطینی‌ها ریخته می‌شوند بسیار ویرانگر و کشنده‌تر از بمب‌های هسته‌ای آمریکا هستند که بر سر هیروشیما ریخته شد. از زمانی که صهیونیست‌ها پا به فلسطین اشغالی گذاشتند تا به امروز جنایات آنها علیه ساکنان مظلوم این منطقه ادامه دارد. هیچ روزی نبوده که خون فلسطینی‌ها بر زمین ریخته نشود. آمریکا با ۲ بمب هسته‌ای ژاپن را هدف قرار داد و تمام شد اما جنایات تل آویو علیه فلسطینی‌ها تمام نشدنی است؛ جنایاتی که با تسلیحات جنگی آمریکا بی وقفه ادامه دارد. این در حالی است که تاکنون چندین برابر آن ۲ بمب هسته‌ای آمریکا، مواد منفجره بر سر ساکنان بی دفاع نوار غزه ریخته شده است.

بمب‌های هسته‌ای آمریکا از هیروشیما تا غزه

روزنامه رأی الیوم نیز در گزارشی نوشت: موضع گیری رئیس جمهور الجزایر مبنی بر آمادگی کشورش برای اعزام ارتش به نوار غزه نخستین موضع گیری جسورانه، صریح و مستقیم مقامات یک کشور عربی از زمان طوفان الاقصی تاکنون در خصوص فلسطین به شمار می‌رود. این سخنان رئیس جمهور الجزایر باعث شد شرایط سختی برای کشورهای عربی حامی رژیم صهیونیستی در برابر ملت‌هایشان به وجود آید. علاوه بر این، اتخاذ چنین موضع گیری هایی باعث وارد آمدن فشارهای سیاسی و روانی بر رژیم صهیونیستی و چه بسا شوراندن ملت‌های عربی علیه حاکمان سرسپرده خود برای یاری رساندن به ملت فلسطین می‌شود.

بمب‌های هسته‌ای آمریکا از هیروشیما تا غزه

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص آمریکا نوشت: هنوز آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا فلسطین اشغالی را ترک نکرده که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مواضع قبلی خود را مجدداً تکرار کرد؛ مواضعی که باعث متوقف شدن روند مذاکرات درباره آتش بس غزه و تبادل اسرا در جریان است. او خواهان تداوم جنگ در نوار غزه و عدم عقب نشینی نظامیان صهیونیست از محورهای فیلادلفیا و نتساریم واقع در این باریکه است. این در حالی است که بلینکن قبل از ترک فلسطین اشغالی مدعی شده بود نتانیاهو با طرح آمریکا موافقت کرده است.

بمب‌های هسته‌ای آمریکا از هیروشیما تا غزه

روزنامه سوری الثوره در خصوص نوار غزه نوشت: غزه رسماً ویران و نابود اما سازمان ملل با آن همه نهاد وابسته به خود چه کرد؟ پیکرهای شهدا از شدت حملات رژیم صهیونیستی متلاشی شده‌اند و اعضای برخی از آنها به سرقت رفته است. آیا زمان آن نرسیده سازمان ملل سکوت خود را در برابر جنایات وحشیانه این رژیم بشکند؟ گویی تمام اتفاقاتی که در نوار غزه در حال رخ دادن است خارج از اختیارات شورای امنیت و فصل هفت منشور این سازمان قرار می‌گیرد. چهره واقعی آمریکا و کشورهای غربی در برابر جنایات تل آویو در غزه نمایان شد و جهانیان فهمیدند که آنها و رژیم صهیونیستی ۲ روی یک سکه هستند.

بمب‌های هسته‌ای آمریکا از هیروشیما تا غزه

روزنامه سوری الوطن در گزارشی نوشت: تنها آمریکا از پیشرفت مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین دم می‌زند به طوری که هر کسی که این سخنان را بشنود فکر می‌کند همین امروز و فردا فتح بابی می‌شود، اما واقعیت چیز دیگری است. هرگونه پیشرفت در این مذاکرات تنها در مسیر منافع رژیم صهیونیستی است و اطلاعات درز پیدا کرده از اصلاحات جدید توافقنامه آتش بس نشان می‌دهد نتانیاهو تمام وعده‌های اعلامی خود را در آغاز تجاوز به نوار غزه در این توافق گنجانده است. وی به دنبال به دست گرفتن کنترل محورهای فیلادلفیا و نتساریم و بازگرداندن تمام اسرای صهیونیست و ادامه دادن جنگ در نوار غزه است.

بمب‌های هسته‌ای آمریکا از هیروشیما تا غزه

روزنامه یمنی المسیره در خصوص راهپیمایی‌های هفتگی مردم این کشور نوشت: آیا ممکن است دیدن کودکان تکه پاره شده و ضجه‌های زنان بچه از دست داده، دل اکثر مردم را به درد نیاورد؟ ما در یمن هر هفته راهپیمایی‌های میلیونی برگزار می‌کنیم تا حمایت خود را از ساکنان نوار غزه اعلام کنیم. برگزاری این راهپیمایی‌ها یک مسئولیت اجتماعی برآمده از فهم و درک انسانی است. این حرکت مردم یمن پیام حمایت قدرتمند معنوی به ملت مظلوم فلسطین و اینکه آنها تنها نیستند مخابره می‌کند تا به مقاومت خود در برابر صهیونیست‌ها و جهادشان ادامه دهند.

بمب‌های هسته‌ای آمریکا از هیروشیما تا غزه

روزنامه المراقب العراقی نیز در این خصوص نوشت: بیش از ۳۰۰ روز است که آمریکا و رژیم صهیونیستی از اهرم گرسنگی دادن به ملت فلسطین که یک جنایت ضدبشری به شما می‌رود استفاده می‌کنند تا مقاومت آنها را بشکنند. این در حالی است که واشنگتن و تل آویو مسأله آتش بس در نوار غزه را به عنوان یک ابزار برای پیش برد اهداف خود می‌بینند. آمریکا تلاش می‌کند پایان دادن به قحطی در نوار غزه را به دستیابی به توافق آتش بس ربط دهد این در حالی است که ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و بهبود اوضاع معیشتی ساکنان این باریکه ارتباطی به آتش بس ندارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ