فیلم‌های برتر تاریخ سینما در مورد مصر باستان

اقتصاد ایران: مصر باستان موضوعی است که بسیاری را مجذوب خود می کند، بنابراین طبیعی است که فیلم های زیادی در این فضا ساخته شوند.

روزیاتو: مصر باستان موضوعی است که بسیاری را مجذوب خود می کند، بنابراین طبیعی است که فیلم های زیادی در این فضا ساخته شوند. در دریایی از فیلم‌های بی کیفیت بی‌کیفیت درباره یکی از قدیمی‌ترین جوامع بشری، پیدا کردن یک فیلم خوب در مورد این موضوع می‌تواند واقعاً سخت باشد، اما ما در ادامه این مطلب شما را با ۱۰ مورد از بهترین فیلم ها در مورد مصر باستان آشنا خواهیم کرد.

۱۰- The Prince of Egypt (۱۹۹۸)

شاهزاده مصر (در ایران با نام عزیز مصر شناخته می شود) در اصل یک فیلم مذهبی است که برای مخاطبان مسیحی و یهودی ساخته شده است. با این حال، حتی اگر یهودی یا مسیحی نباشید، حتی اگر به هیچ وجه مذهبی نباشید، این یک فیلم فوق العاده برای تماشاست. این فیلم که توسط استودیو دریم وورکس ساخته شده است، تمام ویژگی‌های یک موزیکال انیمیشن کلاسیک دیزنی را دارد، از موسیقی های شاد و باحال گرفته تا سبک انیمیشن. داستان این انیمیشن، قسمت اعظم کتاب سفر خروج را دنبال می کند، که در آن موسی (وال کیلمر) عبرانیان را بر خلاف میل برادر خوانده موسی، فرعون رامسس (رالف فاینس)، از بردگی مصر نجات می دهد.

فضا و عظمت فیلم واقعاً فوق‌العاده است، و ترانه های آن برخی از بهترین‌هایی هستند که دریم وورکس تا به حال تولید کرده است. آهنگ هایی مانند The Plagues و Playing With the Big Boys مطمئناً تا هفته ها بعد در ذهن شما خواهند ماند. البته، این فیلم افسانه‌ها و مضامین مصری زیادی را در کنار حال و هوای ابراهیمی خود به نمایش می‌گذارد. اگرچه شاهزاده مصری فیلمی نیست که کاملاً از نظر تاریخی دقیق باشد، اما یک ماجراجویی فوق‌العاده در طول زمان است که می‌تواند به راحتی برای هر کسی، صرف نظر از ایمان یا عدم آن، لذت بخش بوده، و یکی از بهترین فیلم‌های با تم مصر باستان است.

۹- The Extraordinary Adventures of Adèle Blanc-Sec (۲۰۱۰)

ماجراهای شگفت انگیز آدل بلان-سک یک فیلم فرانسوی است که بر اساس مجموعه‌ای از کتاب‌های مصور نوشته ژاک تاردی ساخته شده است. در این فیلم لایو اکشن، نقش ادل را لوئیز بورگوین بازی می‌کند، که ظرافت و درخشش را برای این شخصیت نویسنده داستانی به ارمغان می‌آورد، کسی که در کنار تعدادی از شخصیت‌های تکراری این کتاب مصور ظاهر می‌شود. در این ماجراجویی، ادل به مصر می رود تا مقبره رامسس دوم را کشف کند، اما آنچه در آنجا پیدا می کند بسیار بیشتر از آن چیزی است که برایش برنامه دارد.

فیلم‌های برتر تاریخ سینما در مورد مصر باستان

فقط مضامین مصر باستان نیستند که در این فیلم کاوش می‌شوند – دایناسورها (بله، واقعاً) و مقدار زیادی از درام‌های تاریخی نیز وجود دارند که در اوایل قرن بیستم پاریس اتفاق افتاده و در این فیلم روایت می شوند. این ترکیب اغلب دستور العملی برای تبدیل شدن به یک اثر فاجعه است، و نشانه‌ای از لقمه بزرگ تر از دهان برداشتن در عرصه سینما، اما همه چیز در این فیلم بسیار خوب با هم جفت می شود که آن را به یک فیلم ماجراجویی هیجان‌انگیز و بسیار دست کم گرفته شده تبدیل می‌کند.

۸- Stargate (۱۹۹۴)

فیلم استارگیت زمانی که برای اولین بار اکران شد با استقبال بسیار ضعیفی روبرو گردید، با این حال در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است، و بسیاری از سینمادوستان اکنون شروع به درک ارزش این فیلم و دنیای سینمایی بعدی آن کرده‌اند. در این فیلم، کرت راسل نقش یک باستان‌شناس را بازی می‌کند که به طور تصادفی با یک اثر باستانی در مصر مواجه می شود، اثری که وقتی فعال می‌شود، دریچه‌ای را به یک سیاره بیابانی دور باز می‌کند. در این سیاره جدید، به نام ابیدوس، افرادی ساکن هستند که به گویش مصری باستان صحبت می‌کنند، که نشان می دهد مصریان باستان احتمالاً از این پورتال برای سفر به ابیدوس استفاده کرده اند.

فیلم‌های برتر تاریخ سینما در مورد مصر باستان

اگر به اسطوره های مصر باستان با پیچ و تاب های علمی تخیلی علاقه دارید، این فیلم بهترین گزینه برای شماست. در این فیلم متخصصان مدرن با مردم و فرهنگی آشنا می شوند که برای هزاران سال وجود نداشته اند، و برخی از مضامین کیهانی در مورد تأثیر بشر بر جهان نیز نمایش داده می شود. فیلم کلاسیک و در عین حال دست کم گرفته شده استارگیت، شبیه چیزهایی که تاکنون دیده اید نخواهد بود و منظورمان از جنبه مثبت ماجراست.

۷- Agora (۲۰۰۹)

آگورا یک فیلم اسپانیایی است، اما به زبان انگلیسی و بازیگران برجسته زیادی در آن حضور دارند. در متن داستان ریچل ویز قرار دارد که نقش فیلسوفی واقعی به نام هیپاتیا را بازی می کند که در قرن چهارم و پنجم میلادی در اسکندریه زندگی می کرد، زمانی که مصر بخشی از امپراتوری روم شرقی در نظر گرفته می شد. هیپاتیا نه تنها یک فیلسوف، بلکه یک ستاره شناس نیز بود که شروع به بررسی نقص های مدل زمین مرکزی رومیان از منظومه شمسی می کند.

فیلم‌های برتر تاریخ سینما در مورد مصر باستان

فیلم در به تصویر کشیدن هیپاتیا چند آزادی تاریخی دارد، اما کدام فیلم تاریخی است که چند جا از داستان چنین آزادی های تاریخی محدودی نداشته باشد. به همین دلیل است که به آن ها داستان های ساختگی تاریخی می گویند. صرف نظر از این، اگر چه آگورا فیلم بی نقصی نیست اما فیلم خوبی است، و به داستان زنی بسیار تأثیرگذار در تاریخ باستان می پردازد که تقریباً آنقدر که باید مورد توجه قرار نگرفته است. دستکم به همین خاطر، این فیلم شایسته توجه است.

۶- The Mummy’s Hand (۱۹۴۰)

دست مومیایی یک شبه دنباله است که به خاطر موفقیت فیلم اصلی در سال ۱۹۳۲ ساخته شد. این فیلم ترسناک روی یک مومیایی نامیرا تمرکز نمی کند، بلکه مومیایی که در طول هزاران سال توسط یک کشیش شرور زنده نگه داشته می شود. این فیلم با توجه به بودجه نسبتاً پایین خود نقص هایی دارد اما با وجود همه این ها، همچنان از حد متوسط ​​عبور کرده و به یک فیلم خوب و لذت‌بخش تبدیل می شود.

فیلم‌های برتر تاریخ سینما در مورد مصر باستان

بازیگران و تیم سازنده به همراه کاراکترهایش همگی جدید هستند. به جای ایمهوتپ، مومیایی این فیلم خاریس نام دارد که با استفاده از یک نوشیدنی چای رازآلود زنده نگه داشته شده و از رفتن به دنیای مردگان محروم می شود. The Mummy’s Hand کمی احمقانه است، اما در کل دنباله‌ای سرگرم‌کننده برای فیلم سال ۱۹۳۲ به نظر می رسد، تقریباً به‌عنوان چیزی کاملاً جدید خود را نشان داده و بیشتر به‌عنوان یک دنباله معنوی عمل می کند تا یک دنباله کامل.

۵- Land of the Pharaohs (۱۹۵۵)

سرزمین فراعنه مجموعه ای متشکل از هزاران بازیگر دارد (البته اکثراً بازیگران سیاهی لشگر) که در زمان خود یک ویژگی بسیار بزرگ بود. اگرچه این فیلم در حال حاضر تقریباً ناشناخته است، اما سرزمین فراعنه یک دستاورد واقعی در فناوری سینمایی بود و از هر چیزی در توان خود برای ساخت یک درام تاریخی حماسی استفاده کرد که شبیه هیچ فیلم دیگری نبود. این فیلم در مورد فرعون خوفو (جک هاوکینز) است که یکی از اهرام به نام او نامگذاری شده است، و رابطه عاشقانه ای که او با پرنسس نلیفر (جوان کالینز) دارد در حالی که تحت فشار مردمی قرار دارند که در طی سال ها دشواری و سختی زندگی، از ساختن اهرام خسته شده اند.

فیلم‌های برتر تاریخ سینما در مورد مصر باستان

این فیلم با اکشن عالی و داستان‌های آشنای فیلم‌های عاشقانه دهه ۵۰ خود، فیلمی است که ممکن است در گذر زمان فراموش شده باشد، اما هنوز ارزش هر ثانیه تماشایش را دارد، به ویژه برای طرفداران اسطوره‌های مصری. این فیلم به مخاطبان اجازه می دهد تا شاهد ساخت یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی جهان باشند که بعدها به یکی از عجایب هفتگانه جهان تبدیل شد. این چیزی است که به ندرت در یک اثر سینمایی دیده می شود و همین موضوع بر جذابیت تماشای آن می افزاید.

۴- The Mummy (۱۹۳۲)

مومیایی که نباید با فیلم اکشن-ماجراجویی محصول ۱۹۹۹ اشتباه گرفته شود، یک فیلم ترسناک محصول ۱۹۳۲ است که بوریس کارلوف مشهور را در نقش ایمهوتپ، هیولای مومیایی شده فیلم دارد. کارلوف شاید بیشتر به خاطر ایفای نقش هیولای فرانکنشتاین در فیلم ترسناک گوتیک فرانکشتاین در دو سال قبل از این فیلم شناخته شود، بنابراین دیدن او در نقشی جدید و در عین حال به همان اندازه شرور، همیشه خوشایند است.

فیلم‌های برتر تاریخ سینما در مورد مصر باستان

به یک معنا، این یکی از اولین فیلم‌های محبوبی بود که اسطوره‌های مصری را جلوی دوربین به تصویر می‌کشید و به نوعی شروعی برای این فیلم ها بود. شاید به اندازه برخی از فیلم‌های مشابهی که در آن زمان اکران می‌شدند، موفقیت تجاری بزرگی نداشت، اما در عین حال، مومیایی فیلم بسیار خوبی است. احتمالاً این فیلم یکی از معدود فیلم های ترسناک خوب در مورد مصر باستان است.

۳- Cleopatra (۱۹۶۳)

کلئوپاترا یک فیلم جنگی/درام حماسی است که نتوانسته کیفیتش را در گذر زمان حفظ کند، اما همچنان یک تجربه تماشای خوب برای طرفداران مصر باستان است. در این فیلم الیزابت تیلور در نقش کلئوپاترا هفتم، یکی از آخرین فراعنه مصر، در طول جنگ داخلی سزار در قرن اول پیش از میلاد، ایفای نقش می‌کند. مقیاس و عظمت این فیلم برای آن زمان بی‌نظیر بود و صدها سیاهی لشگر و دکور، لباس و لوازم جانبی مفصل را به نمایش می‌گذاشت.

فیلم‌های برتر تاریخ سینما در مورد مصر باستان

از لحاظ داستانی، این فیلم داستان کلئوپاترا را در دورانی دنبال می‌کند که با جولیوس سزار (رکس هریسون) متحد می‌شود و سزار علیه سلسله بطلمیوسی که تحت حکومت برادر کلئوپاترا است، وارد نبرد می شود. بسیاری شخصیت‌های تاریخی واقعی در فیلم به تصویر کشیده شده‌اند، و جلوه‌های بصری عظیم و بازی‌های درخشان آن مطمئناً رضایت هر کسی را که تاریخ مصر را دوست دارد، برآورده می‌کند، مخصوصاً وقتی پای سقوط امپراتوری به میان می‌آید.

۲- The Mummy (۱۹۹۹)

از سه گانه مومیایی واقعاً استقبال خوبی نشد، به جز اولین فیلم که تنها فیلم خوب این فرانچایز است. این فیلم کاملاً یک فیلم درجه دوم است، اما یک فیلم درجه دوم واقعاً خوب. این فیلم داستان ریک (برندان فریزر) را دنبال می کند که در جستجوی مقبره ایمهوتپ (آرنولد ووسلو) به مصر سفر می کند. اما معلوم می شود که او تنها کسی نیست که به دنبال بقایای جنازه مومیایی شده ایمهوتپ است، زیرا گروهی از دزدان قبر درست پشت سر او هستند و امیدوارند این مومیایی را زنده کنند.

فیلم‌های برتر تاریخ سینما در مورد مصر باستان

اکشن و ماجراجویی بسیار خوبی در فیلم وجود دارد. مطمئناً، جلوه های ویژه کامپیوتری آن با استانداردهای امروزی بسیار قابل توجه نیست، اما واقعیت این است که مومیایی هنوز هم یک فیلم کلاسیک است که تا به امروز بسیاری با شوق از آن یاد می کنند. همانطور که گفته شد، احتمالاً بهتر است فقط به فیلم اول در سال ۱۹۹۹ رضایت دهید و دنباله‌ها، بازسازی‌ها یا سریال‌های اسپین‌آف آن را تماشا نکنید، زیرا همه آنها تقریباً بسیار بد و ضعیف هستند.

۱- Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark (۱۹۸۱)

ایندیانا جونز و مهاجمان صندوق گمشده اولین فیلم از مجموعه فیلم های ایندیانا جونز است، به این معنی که این اولین فیلمی است که هریسون فورد را در یکی از نمادین ترین نقش هایش به عنوان قهرمانی ماجراجو به نام ایندیانا جونز به سینمادوستان معرفی می کند. این فیلم سفر ایندی به مصر را در جست‌وجوی صندوق عهد به تصویر می کشد، شیئی با قدرتی مرموز که در متون مسیحی و یهودی توصیف شده است. نازی ها نیز در جستجوی این صندوق هستند، زیرا قصد دارند از قدرت این صندوق برای اهداف شر خود استفاده کنند.

فیلم‌های برتر تاریخ سینما در مورد مصر باستان

این فیلم به گل سرسبد ژانر فیلم های ماجراجویی تبدیل شد و استانداردی را برای فیلم های با موضوع گنج یابی تعیین کرد که هنوز ۴۰ سال بعد به آن ارجاع داده می شود. این محبوبیت به لطف مقیاس عظیم فیلم، پیوند با مکان های باستانی مصر، و عاشقانه های دلگرم کننده این فیلم بدست آمده است. تماشای این فیلم برای هر سینما دوستی ضروری است، اما برای هر کسی که به دنبال فیلمی با مضامین مصر باستان باشد، یک تجربه تماشای خوشایند را رقم خواهد زد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ