اظهارات پلاتینی درباره یووه، اینتر، سوپرلیگ اروپا و مورینیو

اقتصاد ایران: رئیس پیشین یوفا در گفت‌وگویی جدید در مورد مسائل مختلفی از جمله یوونتوس، اینتر، سوپرلیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا صحبت کرد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، میشل پلاتینی که خود بین سال‌های 1982 تا 1987 برای یوونتوس بازی می‌کرد، در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی «گاتزتا دلو اسپورت» چاپ میلان، درباره اینکه آیا بانوی پیر پس از گذشت چهار سال از آخرین قهرمانی‌اش  در رقابت‌های سری A ایتالیا می‌تواند دوباره فاتح این رقابت‌ها شود، گفت: هواداران یوونتوس باید آرامش خود را حفظ کنند، یووه همیشه می‌خواهد قهرمان شود اما کمی چرخش قهرمانی بین تیم‌ها برای فوتبال خوب است. می‌دانم که چهار سال بدون قهرمانی در سری A زمان زیادی است، اما سال‌ها قبل، بعد از جدایی من از یوونتوس هم این اتفاق افتاد. یوونتوس در ادامه قهرمانی‌اش را دوباره از سرگرفت. مدیران یوونتوس متوجه شدند که نمی‌توانند با رئال مادرید، منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن رقابت کنند چون مالکان عرب یا سرمایه‌گذارانی از دیگر کشورها ندارند، از این رو باید تیمی فوق‌العاده بسازند. امروزه، مدیران ورزشی هم به اندازه مربیان مهم هستند.

وی همچنین درباره رئیس سابق باشگاه یوونتوس که در حدود دو سال پیش به خاطر پرونده تخلفات مالی باشگاه یووه در زمان ریاست او مجبور به استعفا از سمت خود شد، اظهار داشت: شاید آندره‌آ آنیلی در دوره ریاستش بر باشگاه یوونتوس همانند یک هوادار رفتار کرد اما در آن مقطع از بازگشت خانواده آنیلی به رأس کار در باشگاه یوونتوس خوشحال بودم. من شناخت کاملی از جان الکان (رئیس هلدینگی که مالک باشگاه یوونتوس است) ندارم اما آینده باشگاه یوونتوس به عشق او به این باشگاه بستگی دارد.

رئیس پیشین یوفا همچنین درباره فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا که به جای 32 تیم، 36 تیم در فرمت لیگ به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت، خاطرنشان کرد: من فرمت جدید لیگ قهرمانان را دوست ندارم. آن فرمت 32 تیمی که بازی‌ها به صورت گروهی برگزار می‌شد، بهتر بود اما چفرین (رئیس یوفا) در این مورد تسلیم باشگاه‌ها شد.

پلاتینی همچنین درباره اینکه آیا سوپرلیگ اروپا (پروژه‌ای که هنوز شکل رسمی به خود نگرفته) بهتر از لیگ قهرمانان نبود، گفت: خیر اما روزی، حالا نمی‌دانم پنج سال بعد یا 20 سال بعد، شکل خواهد گرفت. اگر به خاطر داشته باشین، تمامی باشگاه‌ها برای راه‌اندازی این لیگ توافق کرده بودند و مطمئن باشید که آنها دوباره برای راه‌اندازی آن توافق خواهند کرد و دادگاه هم گفت که انحصار یوفا و فیفا تمام شده است. همه چیز از قانون بوسمن شروع شد. من آن را دوست ندارم اما این قانون حالا وجود ندارد.

وی همچنین در مواجهه با این پرسش که «کدام مربی را دوست دارید؟»، اظهار داشت: آنتونیو کونته! او مربی خیلی خوبی است. می‌دانم که ناپولی فصل را بد شروع کرد (شکست 3 بر صفر در خانه هلاس ورونا) اما از این باشگاه و هوادرانش می‌خواهم که بگذارند کونته کارش را انجام دهد.

هافبک نفوذی پیشین یوونتوس همچنین درباره قهرمانی اینتر در سری A با سرمربیگریی سیمونه اینزاگی خاطرنشان کرد: اگر تیمی قهرمان سری A می‌شود، یعنی قدرتمندترین تیم هستید. اینتر تیم خوبی است، اما دوستان یوونتوسی‌ام می‌گویند که آنها بدهی بالایی دارند.

پلاتینی 69 ساله در پایان در تمجید از آقای خاص گفت: اعتراف می‌کنم که علاقه زیادی به شخصیت مورینیو دارم. من پورتوی تحت‌هدایت او را خیلی دوست داشتم، ژوزه همیشه چه خوب چه بد، به شخصیت خود وفادار بوده است. مورینیو شخصیتی است که برای فوتبال خوب عمل کرده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ