آپدیت امنیتی جدید مایکروسافت، کامپیوترهایی با بوت دوگانه ویندوز و لینوکس را از کار می‌اندازد

اقتصاد ایران: آپدیت امنیتی جدید مایکروسافت برای کامپیوترهایی با بوت دوگانه‌ی ویندوز و لینوکس دردسرساز شده است.

جدیدترین به‌روزرسانی ماهانه‌ی امنیتی مایکروسافت در سیستم‌هایی با بوت دوگانه‌ی ویندوز و لینوکس، مشکل ایجاد می‌کند. ردموندی‌ها هفته‌ی گذشته وصله‌ی امنیتی جدیدی برای رفع یک آسیب‌پذیری دو ساله در بوت‌لودر متن‌باز GRUB که توسط بسیاری از دستگاه‌های لینوکس استفاده می‌شود، منتشر کردند. آپدیت جدید مایکروسافت نباید برای دستگاه‌هایی با بوت دوگانه منتشر می‌شد؛ اما اکنون این اتفاق افتاده و کارکرد کامپیوترها دچار اختلال شده است.

Ars Technica گزارش می‌دهد که چندین کاربر لینوکس پیام‌های «نقض سیاست امنیتی» همراه با خطاهای دیگر را مشاهده می‌کنند. گزارش‌های بیشتری در ردیت، انجمن‌های Ubuntu و پلتفرم‌های دیگر وجود دارد. Ubuntu و Debian و Linux Mint و Zorin OS و Puppy Linux همگی تحت تأثیر آپدیت معیوب مایکروسافت قرار گرفته‌اند.

آپدیت امنیتی مایکروسافت قرار بود مشکلی را برطرف کند که به هکرها اجازه می‌داد Secure Boot (فناوری‌ای که به‌طور گسترده توسط ویندوز و لینوکس برای اطمینان از بارگیری‌نشدن فرم‌ورهای مخرب روی دستگاه‌ها در هنگام بوت استفاده می‌شود) را دور بزنند. مایکروسافت پیش‌تر اعلام کرد که سیاست Secure Boot Advanced Targeting (SBAT) را برای مسدودکردن بوت‌لودرهای آسیب‌پذیر لینوکس که می‌توانند بر امنیت ویندوز تأثیر بگذارند، اعمال خواهد کرد.

مقالات مرتبط
  • مایکروسافت رمزگذاری BitLocker را به‌طور پیش‌فرض در ویندوز ۱۱ فعال می‌کند
  • مایکروسافت مقابله با تلاش‌های کاربران برای دور زدن پیش‌نیازهای ویندوز ۱۱ را آغاز کرد

مایکروسافت فعلاً درمورد مشکلاتی که به‌روزرسانی جدیدش ایجاد کرده، اظهار نظری نکرده است؛ اما یک راه‌حل برای کاربران Ubuntu وجود دارد که شامل غیرفعال‌کردن Secure Boot در سطح BIOS و سپس ورود به حساب کاربری Ubuntu و بازکردن یک ترمینال برای حذف SBAT مایکروسافت می‌شود.

مایکروسافت سال‌ها است که از Secure Boot در ویندوز استفاده می‌کند و آن را یک نیاز کلیدی برای استفاده از ویندوز ۱۱ می‌داند. محققان در طول سال‌ها، آسیب‌پذیری‌های زیادی در Secure Boot پیدا کرده‌اند و اخیراً کشف شده که Secure Boot در بسیاری از کامپیوترها عملاً کار نمی‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ