بومی سازی دستگاه‌ الکتروشوک قلبی اتوماتیک سخنگو

اقتصاد ایران: مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از تولید و بومی سازی دستگاه‌ الکتروشوک اتوماتیک قلبی سخنگو که ۷۰ درصد از مرگ جلوگیری می‌کند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، محمدعلی رسولی مدیر فنی یک شرکت دانش بنیان با اشاره به طراحی و ساخت دستگاه‌های الکتروشوک اتوماتیک قلبی سخنگو گفت: دستگاه الکتروشوک اتوماتیک قلبی سخنگو تولید شرکت ما در اماکن عمومی مانند فرودگاه، ورزشگاه، قطار، اماکن زیارتی و ... کاربرد دارد و باتوجه به اینکه ممکن است هر لحظه برای فردی حمله قلبی دست بدهد این دستگاه می‌تواند تا رسیدن اورژانس به بالین بیمار که دقیقه طلایی محسوب می‌شود اقدمات اولیه را انجام دهد.

او افزود: هر شخص عادی می‌تواند به کمک این دستگاه جان بیمار را نجات دهد. دستگاه الکتروشوک اتوماتیک سخنگو به این صورت عمل می‌کند که یک فرد عادی دستگاه را بر روی سینه بیمار قرار داده و روشن می‌کند و سپس خود دستگاه باتوجه به سیگنال‌های تعبیه شده در آن، شوک را دریافت کرده و تشخیص می‌دهد که آیا نیاز به شوک دارد یا خیر و بعد از آن اطلاعاتی که به صورت صوتی به کمک بیمار می‌دهد، به بیمار شوک وارد کرده و اگر نیاز به شوک نباشد به ماساژ قلبی اقدام می‌کند.

مدیر فنی این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: دستگاه الکتروشوک اتوماتیک سخنگو دارای امکان دریافت سیگنال قلبی و تجزیه و تحلیل کردن آن، تصمیم گیری در اقدامات اولیه، اعمال شوک و ماساژ قلبی، راهنمایی صوتی به همراه بیمار برای روند احیای آن و تنفس مصنوعی است که با استفاده از این دستگاه در اقدامات اولیه و طلایی بازگشت بیمار به حالت عادی حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد است.

او بیان کرد: دستگاه الکتروشوک اتوماتیک سخنگو تولید داخل نسبت به نمونه خارجی از قدرت بالایی برخوردار است؛ چرا که مشابه خارجی ۲۰۰ ژول، اما این نمونه داخلی دارای ۳۶۰ ژول قدرت است. قیمت این دستگاه بسیار کمتر از نمونه خارجی است و با حدود یک سوم قیمت به فروش می‌رسد. در حال حاضر در اورژانس‌ها و آستان قدس رضوی از آن استفاده می‌شود. ظرفیت تولید این شرکت دانش بنیان دو هزار دستگاه در سال است که بازار کشور را پوشش می‌دهد.

رسولی تصریح کرد: با بومی سازی و داخلی سازی این دستگاه در کشور توانسته ایم از خروج سالانه ۲ میلیون دلار ارز جلوگیری کنیم. دستگاه الکتروشوک اتوماتیک سخنگو داخلی باتوجه به پایداری بالا و کیفیت مناسب در برابر بروز مشکل، خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ