۶۰ درصد پرونده‌های پلیس فتا در تربت حیدریه جرایم اقتصادی است

اقتصاد ایران: تربت حیدریه- فرمانده انتظامی تربت حیدریه گفت: ۶۰ درصد ورودی پرونده‌های پلیس فتا در شهرستان تربت حیدریه جرایم اقتصادی، ۳۹ درصد جرایم غیر اخلاقی و ۱۰ درصد باقی جرایم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا خوشخو ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نقش اصحاب رسانه در برقراری امنیت روانی جامعه بی‌نظیر است، امنیتی که پلیس به مردم هدیه می‌کند با تعامل و هماهنگی و مشارکت مردم تثبیت می‌شود.

فرمانده انتظامی تربت حیدریه تصریح کرد: پرسنل انتظامی بالغ بر ۱۰۰ روز در ایام مختلف سال در آماده باش کامل است، از برگزاری انتخابات تا مناسبت‌ها و مراسم‌ها و راهپیمایی‌ها که با همراهی اعضای ستاد و مشارکت مردم و اصحاب رسانه این مأموریت‌ها بدون هیچ بازتاب امنیتی، پشت سر می‌گذاریم.

وی گفت: در حوزه عفاف و حجاب از ابتدای ابلاغ فرماندهی انتظامی‌گشت‌های آشکار بر مبنای دستورالعمل انجام می‌شود، در عین حال در شهرستان مردم قدرشناس و مذهبی دارد و وضعیت ما نسبت به خیلی از از شهرستان‌ها مطلوب‌تر است، در عین حال نقش رسانه‌ها در بازتاب این امنیت اجتماعی بی‌بدیل است که با آموژش‌های همگانی و موضوعات تخصصی یک کار ارزشمند که امنیت را ارتقا دهد انجام شود.

کاهش ۱۳ درصدی وقوع سرقت در تربت‌حیدریه

خوشخو ادامه داد: جلوگیری از وقوع سرقت‌ها به‌عنوان مطالبه مردمی مطرح بود که با جلسات تخصصی و تغییر تاکتیک‌ها، در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۳ درصد شاهد کاهش وقوع سرقت‌ها بودیم.

فرمانده انتظامی تربت حیدریه بیان کرد: در این مدت و در سرقت‌های مهم شامل؛ سرقت از منازل و موتور سیکلت و خودرو ۲۶ درصد و سرقت‌های به عنف نیز ۶۵ درصد کاهش داشتیم.

وی اضافه کرد: همچنین کشف وقوع سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش داشته است، اما به این وضعیت راضی نیستیم و با افزودن به توان و استعداد و مشارکت اجتماعی خواهان ارتقای کشف سرقت‌ها هستیم.

خوشخو بیان کرد: در حوزه کشف مواد مخدر با توجه به گلوگاه اصلی شهید شیردل کامه در این محور، در پنج ماهه نخست امسال ۴۸۰ کیلو انواع مواد مخدر کشف شده که در سطح استان رتبه نخست را کسب کردیم.

فرمانده انتظامی تربت حیدریه به کاهش ۱۳ درصدی تصادفات در این مدت اشاره کرد و افزود: در حوزه تصادفات با طرح‌های که مجموعه پلیس راهور انجام می‌دهد، ۱۳ درصد کاهش داشتیم و از این میزان ۲۲ درصد در متوفیان کاهش داشتیم.

۲۷۰۰ فقره صدور گذرنامه عادی

فرمانده انتظامی تربت‌حیدریه گفت: پرونده‌های ورودی به معاونت پلیس فتا در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد کاهش داشته است، در عین حال از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۳ پرونده رسیدگی شده که نزدیک به پنج هزار استعلام قضائی بانکی داشتیم.

وی افزود: ۶۰ درصد ورودی پرونده‌های پلیس فتا جرایم اقتصادی و ۳۹ درصد جرایم غیر اخلاقی و ۱۰ درصد باقی جرایم است که نیاز است مردم با جرایم فضای مجازی بیشتر آشنا شوند.

خوشخو به فعالیت معاونت پلیس اطلاعات و امنیت اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۷۰۰ فقره صدور گذرنامه عادی داشتیم که نسبت به پارسال ۲۳ درصد افزایشی بوده‌است، در عین حال صدور گذرنامه‌های زیارتی نیز حدود ۳۰۰ درصد و رفع نقص گذرنامه‌ها ۳۴ درصد افزایش داشتیم.

فرمانده انتظامی تربت‌حیدریه به افزایش ۲۰ درصدی کشف کالای قاچاق در این شهرستان اشاره کرد و افزود: بیشتر اقلام کشف شده لوازم خانگی، البسه و پوشاک، موتور سیکلت و دوچرخه‌های برقی و لوازم آرایشی است

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ