اعتبار ویژه مدیریت بحران در این بخش دیده شده است

اقتصاد ایران: فومن - معاونت هماهنگی و امور عمرانی استانداری گیلان گفت: برای مقابله با آفت پروانه سفید اشجار در ورودی فومن اعتبار ویژه مدیریت بحران در این بخش دیده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، موسی فکور ظهر چهارشنبه در نشست بررسی نگهداری درختان تونل سبز فومن و مقابله با آفت پروانه سفید اشجار ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین اظهار کرد: تونل سبز فومن میراثی است که از گذشته برای ما به یادگار مانده لذا حفظ و نگهداری آن وظیفه ما است.

وی با بیان اینکه متولی راه‌ها راهداری و داخل شهر شهرداری است، افزود: ورودی شهرستان فومن در جاهای دیگر خیلی کم است اداره راهداری علی رغم اینکه متولی است اما آن تخصص لازم در زمینه نگهداری درختان را ندارد.

فکور با اشاره به اینکه در گذشته جهاد کشاورزی زمانی برای سم پاشی درختان تعیین می‌کردند، ادامه داد: در این زمان فراتر از سم پاشی است ضعف‌ها باید تقویت و مقابله با آفت پروانه سفید باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون استاندار گیلان ورودی فومن به عنوان یک نماد زیبا در استان و حتی کشور مطرح است، ادامه داد: دستگاه‌های مختلف در نگهداری درختان کمک کنند لذا درختان آسیب زا و خطر آفرین قطع و جایگزین آن درختکاری انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با آفت پروانه اشجار علفزارهایی که زیستگاه این پرنده است می‌بایست جمع شود، افزود: ادارات راهداری فومن و صومعه سرا بحث پاکسازی علفزارها را انجام دهند و جهت تقویت درختان خاک ریزی مناسب را انجام دهند.

فکور با اشاره به اینکه در بحث آبیاری و نگهداری درختان شهرداری فومن برآوردها و هزینه‌ها را انجام داده و بر عهده شأن قرار گیرد، گفت: مدیریت بحران در این بخش اعتبار ویژه تخصیص دهد تا در سال آینده در کمیته برنامه ریزی بودجه برای نگهداری درختان مصوب شود.

معاون استاندار گیلان با تاکید بر لزوم برنامه ریزی جهت مبارزه با آفت پروانه سفید اشجار افزود: داوطلبان هلال احمر، ورزشکاران علاقمند و سمن‌ها در بحث جمع آوری خزه‌ها بسیار کمک رسان می‌توانند باشند و هرس و سرتراشی درختان در صورت نظر کارشناسان انجام گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ