زاخارووا: مداخله لتونی در جنگ اوکراین بدیهی است

اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که اظهارات اخیر وزیر دفاع لتونی درباره ارسال پهپاد به کی‌یف مهر تاییدی بر دخالت فزاینده این کشور در جنگ است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که اظهارات آندریس اسپرودس، وزیر دفاع لتونی درباره تصمیم این کشور برای ارسال یک بسته دیگر از پهپادهای ساخت داخل به کی‌یف، مهر تاییدی بر مداخله روزافزون آنها در جنگ اوکراین است.

زاخارووا تاکید کرد: ما اظهارات آندریس اسپرودس، وزیر دفاع لتونی را تاییدی بر مداخله روزافزون این کشور حوزه بالتیک در جنگ مسلحانه در اوکراین تلقی می‌کنیم. ریگا عامدانه روی آتش نفت می‌ریزد و بدون پنهان کردن سرخوشی‌ خبیثانه‌اش از استفاده سلاح‌های لتونی به دست رژیم ولودیمیر زلنسکی برای سلاخی غیر نظامیان و بمباران شهرهای روسیه، به گسترش جغرافیای جنگ دامن می‌زند.

وی اضافه کرد: متاسفانه با توجه به واقعیات جاری در لتونی، تعجبی هم ندارد زیرا محافل سیاسی داخلی این کشور تقریبا به طور کامل از نوادگان ایدئولوژیک «وافن اس‌اس»(شاخه نظامی آلمان نازی در جنگ جهانی دوم) تشکیل شده است که نسبت به روسیه نفرت عمیقی دارند و مصمم به تسویه حساب تاریخی با این کشور هستند.

دیپلمات ارشد روس تاکید کرد که اقدامات خصمانه ریگا تنها به طولانی شدن درد و رنج رژیم کی‌یف منجر می‌شود و در نتیجه عملیات نظامی ویژه تاثیری نخواهد داشت.

وی همچنین اضافه کرد که واکنش روسیه به اقدامات لتونی همین حالا نیز روی اقتصاد این کشور تاثیر گذشته است. زاخارووا تاکید کرد: علاوه بر این، برخی افراد مشخص و دخیل در جنایات علیه روسیه، قطعا با مجازات مناسب تاوان خواهند داد. ما تحقیقات مربوطه را آغاز کرده‌ایم.

اسپرودس پیش‌تر گفته بود که لتونی آماده ارسال یک بسته‌ حاوی حدود ۵۰۰ فروند پهپاد ساخت این کشور به اوکراین است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ