مصرف سالانه ۱۴۳ میلیون متر مکعب آب در یزد/پیشرفت ۱۴ درصدی خط دوم

اقتصاد ایران: یزد- مدیرعامل آب منطقه ای یزد با اشاره به تولید و مصرف سالانه ۱۴۳ میلیون مترمکعب آب در استان یزد گفت: ۸۳ میلیون آن از منابع محلی و ۶۰ میلیون از منابع بین حوزه ای تامین می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد محجوبی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ۸۴۰ میلیون متر مکعب آب از منابع آب زیرزمینی استان برای کلیه مصارف کشاورزی، صنعت و خدمات و شرب و بهداشت، برداشت می شود.

وی با بیان اینکه ۷۸ درصد از آب استان در بخش کشاورزی مصرف می شود، ابراز کرد: حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی «چاه و چشمه و قنات» استان مصرف می شود.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد عنوان کرد: ۵۷۰ میلیون متر مکعب آب از چاه ها، ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب از قنات ها و ۲۰ میلیون متر مکعب آب از چشمه ها در بخش کشاورزی برداشت می شود.

مصرف ۶۵ میلیون مترمکعبی بخش صنعت

رییس هییٔت مدیره شرکت سهامی آب منطقه ای یزد با اشاره به اینکه یزد، چهارمین استان صنعتی کشور و دومین استان معدنی کشور است، بیان کرد: حدود ۶۵ میلیون متر مکعب آب در حوزه صنعت استان مصرف می شود.

محجوبی به خط های انتقال آب بین حوزه ای اشاره کرد و گفت: خط اول انتقال آب از کوهرنگ از سال ۱۳۷۹ تاکنون در حال بهره برداری است که سالانه به طور میانگین ۶۰ میلیون متر مکعب آب به استان منتقل می شود.

روند پیشرفت خطوط انتقال آب استان یزد

رییس هییٔت مدیره شرکت سهامی آب منطقه ای یزد به خط انتقال آب خلیج فارس اشاره کرد و گفت: خط اول انتقال آب خلیج فارس با تخصیص ۲۰ میلیون متر مکعب و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال بهره برداری است.

وی با بیان اینکه اجرای خط دوم انتقال آب خلیج فارس به ۱۷۰ همت اعتبار نیاز دارد و به صورت چند فاز اجرا خواهد شد، عنوان کرد: فاز اول این خط با لوله گذاری ۳۳ کیلومتر از سمت یزد به پایان رسیده و ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ