ایجاد مرکز آموزش فنی و حرفه ای ۲ منظوره در زندان مرکزی بیرجند

اقتصاد ایران: بیرجند- معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های خراسان جنوبی از ایجاد مرکز آموزش فنی و حرفه ای ۲ منظوره در زندان مرکزی و بازداشتگاه بیرجند برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید آذرمهری صبح چهارشنبه در مراسم اختتامیه مهارت زندانیان استان اظهار کرد: برگزاری مسابقات مهارت به عنوان میزبانی برای نمایش توانمندی‌های علمی و عملی و مجالی برای ارائه توانایی‌ها و به چالش کشیدن دانش و تخصص افراد تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: زندانیان به عنوان بخشی از جامعه هدف مهارت آموزی نیازمند بازسازی روحی و ارتقای سطح توانمندی‌های شغلی به منظور پیشگیری از وقوع جرم هستند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های خراسان جنوبی گفت: اشتغال زایی مددجویان در زندان می‌تواند علاوه بر ایجاد امنیت روانی برای فرد و جامعه، در کاهش آمار بازگشت مجدد به زندان نیز تأثیرگذار باشد و با ایجاد حس مفید بودن در جلوگیری از ارتکاب جرم نقش مؤثری ایفا کند در این خصوص برگزاری مسابقات مهارتی ویژه زندانیان می‌تواند کمک شایانی در این امر باشد.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را کشف استعدادهای حرفه‌ای زندانیان ماهر و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌هایشان، ترویج و ارتقا فرهنگ مهارت آموزی، شناسایی نخبگان و استادکاران مهارتی، فراهم آوردن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان استادکاران در بین زندانیان، معرفی آموزش‌های مهارتی و اهمیت نقش آن در توسعه اقتصاد خانواده زندانیان، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای بین زندانیان استان، شناسایی افراد ماهر و نخبه، بالا بردن انگیزه زندانیان برای شرکت در دوره مهارتی و ارتقا کیفیت دوره‌های برگزار شده در زندان‌ها و بازخورد کلاس‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌های خراسان جنوبی عنوان کرد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برگزاری این دوره از مسابقات برای اولین در سال ۱۳۹۸ توسط ادارات کل فنی و حرفه‌ای و زندان‌های خراسان جنوبی در سطح کشور مطرح و اجرا شد ادامه داد: پس از آن به صورت رسمی اولین دوره آن درسال ۱۴۰۱ در همه استان‌های کشور اجرا شد.

آذرمهری از برگزاری مسابقات آزاد زندانیان خراسان جنوبی در سال جاری در دو مرحله شهرستانی و استانی خبر داد و گفت: در مرحله شهرستانی ۲۲۹ نفر از زندانیان خراسان جنوبی در ۱۰ رشته فناوری اتومبیل، برق ساختمان، صنایع چوب، پیرایشگری مردانه، خیاطی، جوشکاری، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم دوزی، قالیبافی و حوله بافی با یکدیگر رقابت و نفرات برتر به مسابقات استانی معرفی شدند.

به گفته وی سومین دوره مسابقات استانی مهارت زندانیان در رشته‌های فناوری خودروی، برق ساختمانی صنایع چوب، پیرایشگری مردانه، خیاطی مردانه، جوشکاری، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم دوزی، ویژه آقایان به میزبانی زندان مرکزی بیرجند برگزار شد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجموع ۵۰ نفر مددجوی زندانی مرد و ۱۱ مددجوی زندانی زن در این دوره از رقابت‌های حضور داشتند افزود: ۳۰ نفر در رشته‌های عنوان شده حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال و حرفه آموزی زندانیان خراسان جنوبی اشاره کرد و یادآور شد: انعقاد تفاهم نامه آموزشی با ادارات کل فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان جهاد کشاورزی، شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی منتج به برگزاری ۲۴۹ دوره شد است.

وی اضافه کرد: توسعه و بهسازی فضای کارگاه‌های حرفه آموزی، دریافت موافقت اولیه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور مبنی بر ایجاد مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ۲ منظوره در زندان مرکزی و بازداشتگاه بیرجند برای اولین بار در کشور و ایجاد زمینه اشتغال مولد برای هزار و ۱۵۵ نفر از زندانیان به صورت اشتغال کارگاهی از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

وی یادآور شد: علاوه بر این راه اندازی کارگاه تولید انواع نایلون و پلاستیک در زندان مرکزی بیرجند با همکاری بخش خصوصی و راه اندازی فروشگاه دائمی تولیدات زندانیان در مجتمع خدمات رفاهی حامی زندان بیرجند، ساخت مهد ۳ مزرعه پرورش شتر مرغ، راه اندازی کارگاه نخ ریسی و… از دیگر اقدامات به حساب می‌آید.

در پایان از عوامل اجرایی و ۳۰ نفر از افراد (زندانیان) راه یافته به مسابقات استانی مهارت زندانیان خراسان جنوبی نیز قدردانی به عمل آمد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ