دانشگاه علوم پایه زنجان در شاخص انتشارمقالات رتبه پنجم را کسب کرد

اقتصاد ایران: زنجان-دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان در شاخص انتشار مقالات نیچرایندکس رتبه پنجم را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ایران، با انتشار مقالات علمی در نشریات برتر علوم طبیعی جهان در لیست نیچر ایندکس در سال ۲۰۲۳ موفق به کسب جایگاه سی‌ودوم برای جمهوری اسلامی ایران شدند.

طبق این گزارش، تعداد ۱۰۷ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی کشور در انتشار این مقالات مشارکت داشته‌اند. دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با کسب حد شاخص ۶.۰۲ موفق به کسب رتبه پنجم در میان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور شده است.

نیچر یک مجله علمی میان‌رشته‌ای بریتانیایی است که اولین بار چهارم نوامبر ۱۸۶۹ منتشر شد. این مجله علمی یکی از شناخته‌شده‌ترین ژورنال‌های علمی در جهان است و توسط Science Edition و براساس گزارش‌های استنادی، این ژورنال در سال ۲۰۱۰ به‌عنوان معتبرترین ژورنال جهان انتخاب شد و ضریب تأثیر (ایمپکت فکتور) ۴۱.۵۷۷ آن را به یکی از برترین ژورنال‌های دانشگاهی جهان تبدیل کرده است. Nature یکی از معدود ژورنال‌های دانشگاهی است که تحقیقات پایه‌ای در طیف گسترده‌ای از زمینه‌های علمی منتشر می‌کند.

مقالاتی که در این ژورنال چاپ شده است به‌دلیل حفظ استانداردهای تحقیقاتی بالا در سطح بین‌المللی تحسین می‌شود. میزان پذیرش مقاله در این ژورنال در حدود هشت درصد مقالات ارسالی است.

مقالات چاپ‌شده در Nature بسیار معتبر است، بویژه، مقالات تجربی که غالباً مورد استناد قرار می‌گیرند و می‌تواند منجر به تبلیغات، تأمین بودجه و توجه رسانه‌های اصلی شود. به‌دلیل همین تأثیرات مثبت بازخورد، رقابت بین دانشمندان برای انتشار در مجلات سطح بالا مانند Nature و نزدیکترین رقیب آن یعنی Science می‌تواند بسیار شدید باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ