کاهش ۳۰ درصدی تصادفات ترددی ایام اربعین در اردبیل

اقتصاد ایران: اردبیل- جانشین فرماندهی انتظامی استان اردبیل گفت: میزان تصادفات جاده‌ای خودروهای حامل زائران اربعین حسینی در محدوده استان اردبیل ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

سرهنگ عادل منیر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: فراجا با بهره‌گیری از تمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خود در ایام اربعین در خدمت زائران است تا سفر ایمن و کم حادثه‌ای را در گذر از شهرهای مختلف انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از شروع جابجایی زائران ما کلاس‌های توجیهی و آموزشی را به همراه بازدید فنی برای رانندگان اتوبوس‌ها برقرار کردیم تا در کنار بخشودگی جرایم آنها به ویژه فکّ ضبط دفترچه‌های ساعتی رانندگان تلاش کردیم تا به فعالیت رانندگان حمل و نقل مسافر کمک کنیم.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اردبیل بیان کرد: بیش از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در این ایام در امر جابجایی زائران فعال هستند که رفت و برگشت آنها با هدف جابجایی زائران به دقت مورد رصد و پایش قرار می‌گیرند.

سرهنگ منیر تصریح کرد: ما حتی موکب‌هایی را در پاسگاه‌ها و محل تردد رانندگان برپا کردیم تا ارائه خدمات به آنها انجام شده تا از این سفر معنوی بهره کامل را ببرند.

وی فعالیت پلیس‌های تخصصی را از پلیس راه گرفته تا پیشگیری و مبارزه با موادمخدر در پایانه‌های مرزی یادآور شد و بیان کرد: نظم و امنیت خاصی را در پایانه‌های مرزی شاهدیم و اداره گذرنامه نیز ۵۰ هزار جلد گذرنامه را تهیه و به زائران ارائه کرده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به آغاز موج برگشت زائران از روزهای آینده امیدواریم رانندگان با استراحت کامل رانندگی خود را انجام داده و به ازای هر دو ساعت رانندگی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه استراحت کنند.

سرهنگ منیر افزود: با کاهش تصادفات جاده‌ای در ایام اربعین امسال نسبت به سال گذشته تا ۳۰ درصد در جاده‌های استان امیدواریم تا ۱۵ شهریورماه همین موج کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای را شاهد باشیم.

وی به زائرانی که قصد آغاز سفر به عتبات عالیات را دارند، توصیه کرد؛ در کنار تدارک اقلام زیستی مناسب از همراه داشتن پاوربانک خودداری کرده و نسبت به در دست داشتن شناسنامه و سایر کارت‌های هویتی و گذرنامه اهتمام جدی داشته باشند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اردبیل از برگزاری همایش جاماندگان اربعین خبر داد و گفت: این مراسم در اردبیل روز اربعین حسینی از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه در مسیر امامزاده سیدصالح تا امامزاده سیدصدرالدین برگزار می‌شود که پلیس اقدامات تأمین امنیت و ایجاد محدودیت‌های ترافیکی را در این مسیر مدنظر قرار داده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ