خدمات و زیرساخت‌های مناسب مرز خسروی سیر تردد زائران را صعودی کرد

اقتصاد ایران: کرمانشاه- آخرین اخبار از مرز خسروی حاکی از سیر صعودی تردد زائران اربعین با توجه به زیرساخت‌های مناسب و خدمات‌رسانی ویژه این مرز است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مرز ۳۷۱ کیلومتری مشترک با کشور عراق، کرمانشاه را از دیرباز قدمگاه زائران حسینی و علوی کرده و سال‌ها است که این دیار عناوین «دروازه کربلا» و «دروازه نجف» را یدک می‌کشد.

در سال‌های اخیر که شر داعش از منطقه کم شده، مرز خسروی که قدیمی‌ترین مرز با کشور عراق است و بزرگترین پایانه مرزی خاورمیانه محسوب می‌شود که میزبان زائران اربعین حسینی شده تا بار دیگر مردم این دیار خاک پای زوار حسینی را توتیای چشمانشان کنند.

سال به سال بر امکانات و زیرساخت‌های مسیر تردد به این پایانه مرزی و خود مرز خسروی افزوده شده و شرایط را نسبت به گذشته برای تردد زائران فراهم می‌کند.

فعالیت ۲۴ ساعته مرز خسروی برای تردد شور و شوقی در دل عاشقان ثارالله در استان کرمانشاه به وجود آورده، که امسال ویژه‌تر از سال‌های گذشته قرار است میزبان زائران اربعینی باشند.

با اوج گرفتن ترددها به سمت کشور عراق و ازدحام در پایانه‌های مرزی و همچنین آمادگی زیرساخت‌های ترددی، توصیه‌های مسئولین برای انتخاب مرز خسروی برای تردد به کربلا آغاز شده است.

زیرساخت‌های جاده‌ای مناسب به ویژه مسیر بزرگراهی تا شهر قصرشیرین این برتری را به مرز خسروی داده تا با خیالی راحت تر زائرانی که با خودروی شخصی رهسپار اجتماع بزرگ می‌شوند، انتخاب کنند.

فضاسازی مناسب از دیوار نویسی و نصب پرچم گرفته تا موکب‌های پذیرایی و اسکان متنوع همه و همه دست به دست هم داده تا حال و هوای اربعینی که هرساله با ورود به کشور عراق به زائران دست می‌داد، در این سوی مرزها به سراغ زائران برود.

تشرف بیش از سه میلیون زائر از مرزهای اربعینی کشور به کربلا

خدمات و زیرساخت‌های مناسب مرز خسروی سیر تردد زائران را صعودی کرد

سردار احمدرضا رادان فرمانده فراجا بعد از ظهر سه‌شنبه در بازدید از مرز خسروی در جمع خبرنگاران زیرساخت‌های این مرز را مناسب ارزیابی کرد و گفت: تا به امروز بیش از سه میلیون زائر از مرزهای اربعینی کشور برای تشرف به کربلای معلی عبور کردند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از زوار به کشور بازگشتند، افزود: از مجموع تعداد زائران مشرف شده به کربلای معلی بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر آنها زائران ایرانی و مابقی زائران خارجی بودند که از مرزهای جمهوری اسلامی ایران عبور کردند.

سردار رادان با تاکید بر اینکه تردد زوار با سهولت در حال است، خاطرنشان کرد: مرزهای اربعینی منتهی به کشور عراق در امنیت کامل قرار دارد.

فرمانده فراجا با بیان اینکه آمار تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است، به زوار توصیه کرد تا در موج بازگشت به خوبی استراحت کنند چرا که نیروهای خدوم نظامی و انتظامی تا آخرین لحظه و بازگشت همه زوار خدمات رسانی خود را ادامه می‌دهند.

تداوم خدمت رسانی به زائران اربعین تا بازگشت آخرین نفر به کشور

خدمات و زیرساخت‌های مناسب مرز خسروی سیر تردد زائران را صعودی کرد

خدمات و زیرساخت‌های مناسب مرز خسروی سیر تردد زائران را صعودی کرد

سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از تداوم خدمت رسانی به زائرین اربعین تا بازگشت آخرین نفر آنها از سوی پلیس استان کرمانشاه خبر داد.

وی اظهار کرد: خدمات رسانی به زوار بدون وقفه از قبل از آغاز رسمی پیاده روی اربعین توسط پلیس آغاز شده و همچنان با جدیت و تا بازگشت آخرین زائر از کربلای معلی ادامه پیدا خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: پلیس نسبت به ایجاد پاسگاه‌های فرماندهی در ۹ نقطه از مسیر محل تردد زائران اربعین شامل شهرستان‌های کنگاور، سنقر و کلیایی، صحنه، هرسین، کرمانشاه، اسلام آبادغرب، دالاهو و گیلانغرب و سرپل ذهاب و یک پاسگاه مرکزی در قصرشیرین با هدف خدمات دهی هرچه بهتر و منظم تر به زائران اربعین اقدام کرده و در طول مدت پیاده روی اربعین به صورت شبانه روزی فعال و مشغول ارائه خدمت به زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواهند بود.

وی با بیان اینکه یکی از وظایفی که بر عهده پاسگاه‌های فرماندهی گذاشته شده است، روان سازی مسیرهای محل تردد زائران و ارائه گزارش دقیق به آنها در خصوص وضعیت جاده‌ها و راه‌ها است، یادآور شد: در این پاسگاه‌ها امکان ارتباط‌گیری سریع با دیگر دستگاه‌ها نظیر فرمانداری، هلال احمر، حمل و نقل و پایانه‌ها، راهداری و… میسر است.

خدمت‌رسانی ۳۰۰ پلیس یار در کرمانشاه به زائران اربعین

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از اجرای طرح پلیس یاران اربعین برای اولین بار در کشور توسط انتظامی استان خبر داد و گفت: پلیس یاران اربعین که با پوشیدن لباس‌های متحدالشکل مشخص هستند در موکب ها، مسیرهای محل تردد، پلیس راه‌ها و پایانه مرزی حضوری شبانه روزی دارند و به زوار خدمات مورد نیاز را ارائه می‌کنند.

سردار حاجیان با بیان اینکه طی روزهای اخیر از ظرفیت ۳۰۰ نفر از پلیس یاران استفاده شده است، افزود: با نزدیک شدن به روز اربعین حسینی پیش بینی می‌شود جمعیت پلیس یاران به ۲ برابر افزایش یافته و طی روزهای آتی ۶۰۰ نفر از این افراد مشغول ارائه خدمات به زائران باشند.

آمادگی افزایش تعداد گیت‌های پایانه مرزی خسروی به ۱۰۰ گیت

عالی‌ترین مقام انتظامی استان در ادامه با اشاره به فعال بودن ۵۸ گیت در پایانه مرزی خسروی، از آمادگی افزایش آنها به ۱۰۰ گیت جهت تسهیل در عبور و مرور زائران خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته امسال مدت زمان توقف زائران در این گیت‌ها به کمتر از پنج ثانیه رسیده است.

وی همچنین با اشاره به افزایش ترددهای زائران در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه، ادامه داد: بیش از ۱۸۰ تیم پلیس راه و راهور در سطح محورهای مواصلاتی استان حضور دارند و ۶۳۸ کیلومتر محور مواصلاتی در استان توسط این تیم‌ها تحت کنترل و پوشش ترافیکی قرار می‌گیرد.

سردار حاجیان در پایان از آمادگی پلیس کرمانشاه برای مدیریت موج بازگشت زائران اربعین خبر داد و یادآوری کرد: در مجموع ۵۵۸ واحد گشتی انتظامی، راه و راهور در محورها و شهرهای محل تردد زائران برای خدمات رسانی به آنها حضور داشته و به ایفای وظیفه می‌پردازند.

مجموع ترددها در پایانه خسروی از ۵۳۸ هزار نفر گذشت

خدمات و زیرساخت‌های مناسب مرز خسروی سیر تردد زائران را صعودی کرد

سیدشهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از تردد بیش از ۶۳ هزار زائر اربعین از مرز خسروی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: مجموع ترددها در این پایانه از مرز ۵۳۸ هزار نفر گذشت.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ هزار و ۲۶۰ زائر از پایانه مرزی خسروی تردد داشته‌اند که ۴۱۳۲ هزار و ۲۷۱ زائر خارج شده و ۳۰ هزار ۹۸۸ نفر نیز وارد کشور شده‌اند.

کهریزی افزود: از تعداد مسافران ورودی به کشور از طریق پایانه مرز خسروی ۳۰ هزار ۸۳۲ نفر ایرانی و ۱۵۷ نفر خارجی بودند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: ۳۱ هزار و ۵۷۷ نفر از مسافران خروجی در ۲۴ ساعت گذشته ایرانی و ۶۹۴ نفر نیز خارجی بوده‌اند.

وی ادامه داد: با تلاش نیروهای راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، امکانات لازم در پایانه خسروی برای پذیرایی از زوار فراهم شده است و جاده‌های دسترسی نیز بهسازی شده است.

انتظار برای افزایش ترددها از پایانه خسروی

کهریزی با بیان اینکه برآورد می‌شود هرچه به اربعین نزدیک تر شویم، میزان تردد زوار از پایانه مرزی خسروی هم بیشتر می‌شود، افزود: از ابتدای ماه صفر تا کنون تردد از مرز خسروی به بیش از ۵۳۸ هزار نفر به ثبت رسیده است.

وی از آمادگی کامل امکانات و زیرساخت‌ها در پایانه مرزی خسروی نیز یاد کرد و ادامه داد: هیچ مشکلی برای تردد زوار و ارائه خدمات به آن‌ها وجود ندارد.

گفتنی است، بر اساس گزارش میدانی خبرنگار مهر و گفت‌وگو با زائران در مرز خسروی، احداث سایبان‌ها، راه‌اندازی مه‌پاش، برپایی مواکب، افزایش تعداد و ظرفیت پارکینگ‌ها، بهبود امکانات رفاهی و خدماتی، راه‌اندازی سامانه سجاد گذرنامه و بسیاری دیگر از امکانات و خدمات موجب افزایش رضایتمندی زائران از مرز بین‌المللی خسروی و همچنین افزایش تردد از این پایانه شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ