انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه بین‌المللی D8 و صنعتی همدان

اقتصاد ایران: همدان-دانشگاه صنعتی همدان و دانشگاه بین‌المللی D8 به منظور همکاری‌های مشترک و تقویت و توسعه تعاملات پژوهشی تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس دانشگاه صنعتی همدان در این جلسه با اشاره به اینکه دانشگاه D8 موهبتی است که ریشه در علم دوستی ایرانیان در طول تاریخ دارد، گفت: این دانشگاه با نگاهی عمیق به آینده در مهد علم و دانش منطقه در بین سایر کشورهای اسلامی شکل گرفته و باید قدر آن را بدانیم.

امیر مؤمنی با بیان اینکه دانشگاه D8 یکی از پایه‌های علم منطقه است، ادامه داد: همه ظرفیت‌های استان باید بسیج شود تا دانشگاه D8 بتواند به اهداف و چشم‌انداز خود دست یابد.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان بیان کرد: به منظور همکاری بیشتر، این دانشگاه آمادگی دارد تمام بضاعت علمی و پژوهشی خود را در اختیار دانشگاه D8 قرار دهد.

مؤمنی اضافه کرد: توسعه روابط بین‌الملل در دانشگاه صنعتی همدان در دستور کار است و در ماه‌های اخیر مجوز جذب دانشجوی بین‌الملل نیز اخذ شده است، بنابراین در این زمینه نیز می‌توانیم با دانشگاه D8 همکاری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان تصریح کرد: همچنین آمادگی داریم در برگزاری برنامه‌های علمی و آموزشی مانند برگزاری کرسی‌های علمی و دعوت از محققین سرشناس با دانشگاه D8 هم‌افزایی و مشارکت داشته باشیم.

رئیس دانشگاه بین المللی D8 نیز در ادامه اظهار کرد: این دانشگاه اولین دانشگاه بین‌المللی کشور است که ۸ کشور ایران، پاکستان، ترکیه، بنگلادش، نیجریه، مصر، مالزی و اندونزی عضو آن هستند.

عباس افخمی با اشاره به اینکه دامنه فعالیت‌های این دانشگاه محدود به کشورهای عضو نیست و می‌تواند در عرصه‌های مختلف بین‌المللی فعالیت کند، گفت: دانشگاه D8 به منظور تعاملات پژوهشی با تعدادی از دانشگاه‌های داخلی و تمام دانشگاه‌های کشورهای عضو تفاهمنامه همکاری دارد.

وی با اعلام اینکه این دانشگاه آمادگی جذب دانشجویان بین‌الملل را دارد، افزود: همچنین بستر برگزاری دوره‌های خاص برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های داخلی در دانشگاه D8 فراهم است.

افخمی با اشاره به اینکه دانشگاه D8 در حوزه‌های علم و تکنولوژی مأموریت دارد، خاطرنشان کرد: حضور این دانشگاه در همدان موجب رونق توسعه آموزش و اقتصاد شهر خواهد شد و برای رسیدن به این هدف به همکاری بیش از پیش مسئولان استانی نیاز داریم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ