کاهش ۱۸ درصدی جانباختگان حوادث جاده‌ای در گیلان

اقتصاد ایران: رشت _ رییس پلیس راه گیلان از کاهش ۱۸ درصدی جانباختگان حوادث جاده‌ای طی ۵ ماه گذشته در این استان خبر داد و گفت: آمار تلفات جاده‌ای در سفرهای تابستانه گیلان روند کاهشی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جاور صفاری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران نقش محوری در نهادینه سازی فرهنگ رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی ایفا می‌کنند.

رئیس پلیس راه گیلان از کاهش ۱۸ درصدی جانباختگان حوادث جاده‌ای در ۵ ماه گذشته در این استان خبر داد و بیان کرد: به طور میانگین روزانه یک نفر در جاده‌های گیلان جان خود را از دست می‌دهند.

صفاری به تشریح جزئیات آماری تلفات جاده‌ای در گیلان پرداخت و اضافه کرد: موتوسیکلت سواران سهم بیشتری در تلفات جاده‌ای را به خود اختصاص دادند که این مهم یک زنگ خطر است.

به گفته وی، از تلفات جاده‌ای گیلان ۲۴ درصد سهم عابرین پیاده و ۲۲ درصد سهم رانندگان خودرو بوده است.

رئیس پلیس راه گیلان با تاکید بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برای کاهش تلفات جاده‌ای بیان کرد: ۴۳ درصد از حوادث جاده‌ای در محورهای آزادراهی و بزرگراهی و ۵۷ درصد در محورهای دو خطه اتفاق افتاده است.

صفاری با ارائه آماری از میزان تلفات جاده‌ای در گیلان اضافه کرد: ۲۱ درصد از آمار جانباختگان استان در جنوب، ۳۰ درصد در شرق، ۳۵ درصد در غرب و مابقی در مرکز گیلان اتفاق افتاده است.

سرعت غیرمجاز بیشترین عامل تلفات جاده‌ای است

وی با تاکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌های تروما در گیلان افزود: ۷۴ درصد از جانباختگان حوادث جاده‌ای در بیمارستان‌ها اتفاق می‌افتد.

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه ۸ محور قرمز و پرمخاطره در این استان وجود دارد، گفت: ۳۵ درصد از تلفات جاده‌ای در این ۸ محور قرمز، پرمخاطره و بحرانی استان افتاده است.

صفاری با بیان اینکه محور سنگر به سیاهکل یکی از پرمخاطره‌ترین محورهای گیلان است، اضافه کرد: محور لنگرود به چابکسر، امامزاده هاشم به لوشان، محور سنگر به سیاهکل، رشت به سراوان، سروان به فومن و پونل به خلخال از محورهای پرخطر و قرمز گیلان است.

وی با انتقاد از عدم ایمنی محور سنگر به سیاهکل و خطرساز بودن این مسیر افزود: در چند سال اخیر بیش از ۶۰ نفر در محور سنگر به سیاهکل در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست داده است.

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به مسافرخیز بودن این استان بیان کرد: ایام پایانی هفته روزهای پر خطر در محورهای گیلان است و نیمی از تلفات جاده‌ای در این ایام رخ می‌دهد.

صفاری با بیان اینکه سرعت غیرمجاز بیشترین عامل تلفات جاده‌ای است، گفت: عدم توجه به جلو،، عدم رعایت حق تقدم، عدم توانایی و مهارت راننده در کنترل خودرو و انحراف به چپ جزو بیشترین درصد عوامل جاده‌ای گزارش شده است.

وی با بیان اینکه ۳۶ درصد از تخلفات اعمال قانون شده خطر آفرین و مخاطره آمیز بوده است، افزود: ۹۷ نقطه خطر آفرین در جاده‌های گیلان شناسایی شده و نیازمند توجه بیشتر در این نقاط است.

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه برخی محورهای بحرانی استان نیازمند نصب دوربین است، گفت: در تابستان سال گذشته ۱۱۵ نفر در جاده‌های گیلان جانشان را از دست دادند که این آمار به نسبت سال گذشته کاهش ۱۸ درصدی داشته است.

به گفته صفاری، آمارهای تلفات جاده‌ای در سفرهای تابستانه گیلان روند کاهشی دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ