ثبت رویدادهای عاشورایی در تقویم رویدادهای گردشگری کشور

اقتصاد ایران: مدیرکل توسعه گردشگری داخلی گفت: رویدادهای عاشورایی ۳ استان لرستان، قزوین و آذربایجان‌شرقی در تقویم رویدادهای گردشگری کشور در سطوح استانی، منطقه‌ای و ملی به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مصطفی فاطمی، مدیرکل توسعه گردشگری داخلی گفت: با توجه به اینکه نشست نهم ثبت رویدادهای گردشگری به دلیل قرارگیری در ایام سوگواری سیدالشهدا به رویدادهای مذهبی استان‌ها اختصاص یافت، بر این اساس با هدف بهره‌مندی از فرصت‌های موجود در راستای توسعه گردشگری داخلی و خارجی کشور در خصوص رویدادهای محرم ویژه استان‌های لرستان، قزوین و آذربایجان‌شرقی که قابلیت تبدیل به رویداد گردشگری‌_مذهبی را داشتند، سطح‌بندی انجام گرفت.

وی افزود: مراسم آئین گل‌مالی شهرستان خرم آباد با تاریخ برگزاری دهه محرم هر سال در سطح ملی به صورت مشروط با امکان ارتقا، آئین طبق‌گردانی شهرستان قزوین با تاریخ ایام سوگواری محرم و ۲۸ صفر در سطح استانی، مراسم تعزیه شهرستان قزوین با تاریخ برگزاری ۱۶ تیرماه هر سال در سطح محلی و مراسم آئینی دهه محرم با عنوان شاخسی و عزاداری بازار تاریخی تبریز با زمان برگزاری از چند روز مانده به ماه محرم تا دهمین روز از همین ماه تا ظهر عاشورا، در سطح منطقه‌ای مشروط ثبت شدند.

فاطمی با اشاره به اینکه پیش از این برخی از این رویدادها در حوزه میراث‌فرهنگی به عنوان میراث ناملموس به ثبت ملی رسیده‌اند، یادآور شد: ویژگی‌های رویدادهای قابل ثبت در سامانه بر اساس دستورالعمل ابلاغی ثبت رویدادها در تقویم رویدادهای گردشگری کشور در تابستان ۱۴۰۱، باید به گونه‌ای باشد که سبب افزایش جذب گردشگران به مقصد گردشگری به ویژه در فصول کم تراکم سفر شود. همچنین در بازه زمانی مشخص و محدودی برگزار شده و مکان برگزاری آن مشخص باشد و سبب افزایش آگاهی و معرفی بهتر تصویر مقصد گردشگری شود. این رویدادها حداقل باید سه دوره متوالی برگزار شده و از مسیرهای دسترسی مناسب برای گردشگران برخوردار و نیز از حداقل امکانات الزام و متناسب برای اقامت و پذیرایی از گردشگران برخوردار باشند.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی در تشریح وضعیت رویدادهای ثبت شده در تقویم و سامانه رویدادهای کشور گفت: رویدادهای مذهبی ثبت شده به تفکیک استان شامل: یک مورد بین المللی، ۹ مورد ملی، ۱۰ مورد منطقه‌ای، ۵۹ مورد استانی و ۳ مورد استانی است. همچنین وضعیت و تعداد رویدادهای ثبتی به تفکیک ۵ سطح تعیین شده شامل ۶ مورد بین‌المللی، ۱۸ مورد ملی، ۱۰ مورد منطقه‌ای، ۲۴۲ مورد استانی و ۲۶ مورد محلی به شمار می‌آید.

فاطمی خاطرنشان کرد: کل درخواست‌های ثبت شده در سامانه رویدادهای گردشگری کشور به آدرس events.mcth.ir شامل ۸۰۶ مورد و تعداد گواهینامه‌های صادره نیز تا کنون ۳۰۴ مورد است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ