برگزاری رویداد آموزشی صنایع‌دستی در خانه سعادت شیراز

اقتصاد ایران: شیراز- مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی استان فارس از اجرای کارگاه‌های تخصصی آشناسازی صنایع‌دستی در این استان خبر داد و گفت: رویداد آموزشی صنایع‌دستی در خانه سعادت شیراز برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ثابت اقلیدی از اجرای مستمر رویدادها، تورها و کارگاه‌های آموزشی تخصصی آشناسازی صنایع‌دستی در این استان خبر داد و گفت: گفت: رویداد آموزشی صنایع‌دستی در خانه سعادت شیراز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این کارگاه صنایع‌دستی از سلسله پیش رویدادهای آموزشی سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی است و این روند تا برگزاری این جشنواره که آبان ماه است ادامه دارد، افزود: این رویداد با محوریت آموزش هنرهای سنتی و صنایع‌دستی فارس به عموم علاقه‌مندان، یک شهریورماه ساعت ۱۷ برگزار می‌گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: فردا در قالب این برنامه آموزشی خانه صنایع‌دستی سعادت میزبان ۹ رشته تخصصی صنایع‌دستی شامل رشته‌های خاتم‌کاری، قلم‌زنی، پیکرتراش، منبت، نگارگری، کاشی هفت‌رنگ، زیورآلات، خراطی، رودوزی سنتی و با حضور اساتید برجسته این هنرها خواهد بود.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های مذکور برگزار می‌شود گفت: تمامی علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت رایگان در این کارگاه شرکت نمایند و از نزدیک با نحو ساخت این محصولات هنری آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: افزایش کارگاه‌های تولیدی، ایجاد اشتغال برای هنرمندان صنایع‌دستی و حمایت ویژه از این افراد در دستور کار جدی این اداره کل است.

وی با اشاره به قابلیت‌های بالای تولیدات صنایع‌دستی استان فارس، اظهار کرد: الگوسازی تولیدات نقش بسزایی در افزایش صادرات محصولات صنایع‌دستی استان دارد.

گفتنی است خانه صنایع‌دستی سعادت سه‌راه نمازی کوچه کلانتری عباسیه گذر سنگ سیاه رو به روی آرامگاه سیبویه واقع شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ