استفاده از VAR اتفاق مثبتی است/تعمیر نکردن ورزشگاه‌ها خطرناک بود

اقتصاد ایران: رئیس پیشین فدراسیون فوتبال استفاده از کمک داوری ویدئویی در لیگ بیست و چهارم را اتفاق مثبتی عنوان کرد و گفت: در همین هفته اول نقش و تاثیر این سیستم را دیدیم.

علی کفاشیان در گفت و گو با خبرنگار مهر به استفاده از VAR در رقابت‌های لیگ برتر ایران اشاره کرد و گفت: این تکنولوژی سال‌هاست که چه در آسیا و چه در سطح جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد اما خیلی دیر وارد ایران شد. با این حال همین که در لیگ امسال استفاده می شود، باز هم اتفاق خوبی است. در همین هفته نخست لیگ دو اشتباه داوری داشتیم که به کمک این دستگاه نتیجه تغییر کرد.

وی افزود: وقتی ما به دنبال این هستیم که در سطح آسیا جزو اولین‌ها باشیم باید از سیستم‌های جدیدی که در آسیا به کار می‌رود هم حتماً استفاده کنیم. امیدوارم این روند را بتوانیم به همین شکل ادامه دهیم.

او همچنین در واکنش به مشکل عدم برگزاری بازی‌های لیگ برتر در تهران آن‌هم به دلیل نداشتن ورزشگاه استاندارد، گفت: سال‌های زیادی بود که این استادیوم‌ها مورد استفاده قرار گرفته بودند؛ طبیعی است که بعد از یک مدتی فرسوده شوند و نیاز به تعمیرات داشته باشند. اگر این اقداماتی که در حال حاضر برای تعمیر این استادیوم انجام می‌شود؛ صورت نمی‌گرفت یقیناً می‌توانست خطرات جانی را به همراه داشته باشد.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در پایان خاطر نشان کرد: بسیار خوشحالم که دولت هم این موضوع را مورد حمایت قرار داده تا هر چه سریع‌تر این کار انجام شود؛ در این زمینه دیدم که حتی هیئت دولت هم نامه به وزارت ورزش داده و طرح جامع برای المپیک ۲۰۲۸ را از آنها خواسته است. این بهترین زمان است که با داشتن یک طرح جدید و جامع بتوانیم برای چهار سال آینده قوی‌تر حرکت کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ