روش اندوختن سرمایه برای آینده فرزندان

اقتصاد ایران: شهرکرد-یک کارشناس مسائل اقتصادی در چهارمحال و بختیاری ضمن بیان اهمیت سرمایه‌گذاری برای فرزندان توسط والدین آن‌ها به چند نمونه از بهترین روش‌های این امر اشاره کرده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، از همان روزها و ساعات اولیه تولد نوزاد نگرانی پدر و مادر برای آینده او نیز آغاز می‌شود، تمامی والدین در سراسر لحظات عمر خود به دنبال یافتن راهی برای حفظ سلامتی فرزندان خود همچنین فراهم کردن زمینه برای رشد و پیشرفت آن‌ها هستند.

تحصیل و آینده شغلی فرزندان موضوعی است که شاید در سال‌های ابتدایی زندگی کودک برای بسیاری از والدین دغدغه مهمی نباشد چراکه در این سنین معمولاً پدر و مادرها گمان می‌کنند تا زمان فرا رسیدن سن نوجوانی و جوانی فرزند آن‌ها فرصت بسیاری باقی است اما باید توجه داشته باشیم همین سنین کودکی بهترین زمان برای این است که والدین علاوه بر اینکه با روش‌های تربیتی سعی می‌کنند موضوعات اقتصادی را به فرزندان خود بیاموزند راهی نیز برای یک سرمایه‌گذاری مطمئن برای آن‌ها پیدا کنند.

اندوختن سرمایه برای آینده فرزندان مهم‌ترین دغدغه والدین است

محمد حسینی اظهار کرد: داشتن سرمایه برای آینده فرزندان یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های پدر و مادرها است.

وی تصریح کرد: اینکه در شرایط فعلی می‌توان از چه روش‌هایی برای فرزندان پس‌انداز کرد، اهمیت دارد، یکی از روش‌هایی که در ایران وجود دارد، خرید اوراق مشارکت است، به این صورت که سود معین داشته و در هر زمانی می‌توان اقدام به دریافت اصل سرمایه به همراه سود آن کرد.

این کارشناس مسائل اقتصادی استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری را راهکار دیگر برای سرمایه‌گذاری آینده فرزندان عنوان و تاکید کرد: اگر فرد بخواهد در بورس سرمایه‌گذاری کند، تجربه و اطلاعات کافی ندارد اما این صندوق‌ها توسط افراد با تجربه و مهارت تهیه شده‌اند و ما می‌توانیم سهام شرکت‌های با بازدهی و سودآوری بالاتر را تحت عنوان صندوق سرمایه‌گذاری تهیه کنیم و آغاز این سرمایه‌گذاری می‌تواند با پول کم باشد، این در حالی است که نقد کردن این سرمایه نیز به راحتی انجام می‌شود و سودآوری بالایی دارد.

حسینی یادآور شد: بیمه‌های عمر نیز راهکار دیگر برای سرمایه‌گذاری برای فرزندان هستند که می‌توانند این امکان را به فرزندان دهند که در سن ۲۰ سالگی که سن اشتغال یا ازدواج است، سرمایه خوبی داشته باشند و قابلیت دریافت بازنشستگی را نیز برای فرزندان فراهم می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که این سرمایه باید زمانی در اختیار فرزندان قرار گیرد که مهارت‌هایشان شناسایی شده باشد و یاد گرفته باشند چگونه کسب درآمد، خرج و پس‌انداز کنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مسلماً زمانی که یک شخص در ابتدای سن جوانی قرار گرفته و قصد دارد مسیر زندگی خود را یافته و شغلی موردعلاقه خود را راه‌اندازی کند به یک سرمایه اولیه نیاز دارد و در چنین مواردی تدابیر والدین در زمان کودکی و اندوختن سرمایه برای فرزندان بهترین هدیه برای این فرد است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ