خداحافظی باگذر گردشگری خیابان سی تیر

اقتصاد ایران: بازگشت غرفه‌های غذا در محور گذر گردشگری خیابان سی تیر با توجه به چالش‌ها و مشکلات این محدوده غیرممکن بوده و مدیریت شهری بنا دارد تا مناطق دیگری از تهران را به گذر گردشگری اختصاص دهد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پروژه سنگفرش خیابان "سی تیر" که به خیابان ادیان یا سیاست یا موزه هم معروف است در مدیریت شهری گذشته و در نوروز 95 با عنوان کف‌سازی و آرام‌سازی این معبر در راستای ساماندهی میدان مشق و سردر باغ ملی توسط شهرداری تهران آغاز شد.

پس از سنگ‌فروش کردن خیابان سی تیر، شهرداری منطقه 12 طرحی را برای حضور اغذیه‌فروشان در خیابان سی تیر اجرا کرد و مکانی را فراهم کرد تا شهروندان بتوانند در این خیابان حاضر شوند و اقدام به فروش محصولات خود با تمرکز بر مواد غذایی عمدتاً در قالب فست‌فود کنند.

از آن ایام و در پی این تصمیم، خیابان "سی تیر" رنگ‌وروی جدیدی گرفت و سیل شهروندان بود که هر روز و هر شب به‌هوای قدم زدن و خرید در "خیابان غذای تهران" یا همان استریت فود تهران راهی این خیابان تاریخی تهران می‌شدند.

ناگفته نماند که غرفه‌ داران نیز هزینه بسیار بالایی را از مراجعه کنندگان در این محل اخذ می‌کردند و عنوان داشتند که اجاره بسیار سنگینی و میلیونی را بابت اجاره 5 الی 6 متری غرفه‌ها به پیمانکار شهرداری تهران پرداخت می‌کنند و آنها ناچار هستند که موادغذایی خود را با قیمت بیشتری عرضه کنند.

شهرداری تهران , شهرداری تهران ,

حضور غرفه داران از سال 96 تا سال 1402 در خیابان سی تیر ادامه داشت تا اینکه در این دوره از مدیریت شهری با توجه به چالش‌های به وجود آمده از جمله موضوعات بهداشتی و بوی غذا و... تصمیم به تغییراتی در احداث غرفه‌ها غذایی گرفت و اعلام کرد که غرفه‌های غذایی در این محل جمع آوری و پس از مدتی مجدداً در محل مستقر خواهند شد.

سعید بیگی؛ مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در تایخ 9 دی ماه 1402 در گفت‌وگو با خبرنکار تسنیم با اشاره به بهسازی و بازپیرایی واحدهای مستقر در گذر گردشگری سی تیر‌ اظهار کرد: راه‌اندازی این محور پرتردد در سال 96از همان ابتدا با استقبال شهروندان همراه شد و این گذر طی این سالها با چالش‌هایی همچون فرسودگی سازه‌ها، مسائل بهداشتی و ترافیکی مواجه بود. بر اساس مطالبه شهروندان، رعایت نکات بهداشتی، ترافیکی و ... ملاحظات ضروری اقدام به برگزاری مزایده برای اجرای بازپیرایی و بهسازی کردیم.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به جمع‌آوری سازه‌های قدیمی و‌ آغاز عملیات اجرایی ساخت غرفه‌های جدید در این محور تصریح کرد: پس از تکمیل طراحی و برنامه‌ها، مجددا گذر گردشگری سی تیر فعال خواهد شد.

اما با گذشت بیش از 8 ماه از جمع آوری گذر گردشگری در خیابان سی تیر، اخبار حکایت از آن دارد که بازگشت غرفه‌های غذا با توجه مشکلات و چالش‌های که در محدوده داشته‌اند غیرممکن است موضوعی که البته هنوز به صورت رسمی از سوی شهرداری تهران اعلام نشده است. اگر چه جمع آوری غرفه‌های غذا و محور گردشگری در خیابان سی تیر ترافیک در این محدوده را نیز کاهش داده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ