قوه قضاییه در مبارزه با فساد به سراغ بسترها و گلوگاه‌ها می‌رود

اقتصاد ایران: قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: قوه قضائیه در مبارزه با فساد به سراغ بسترها و گلوگاه‌های فسادزا می‌رود تا ریشه‌های فساد را از بین ببرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حاجی رضا شاکرمی قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان پاکدشت که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه این شهرستان، سید رضا سجودی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان تهران، فاضل کارخانه فرماندار شهرستان پاکدشت، بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران عضو شورای تأمین این شهرستان و مسئولان قضائی برخی از شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران برگزار شد به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: هدف امام حسین (ع) نیز از قیام امر به معروف و نهی از منکر بود که باعث سلامت جامعه و حفظ آن از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی می‌شود.

شاکرمی در ادامه برخی از وظایف و اقدامات قوه قضائیه در اجرای اصل ۱۵۶ قانون اساسی را برشمرد و به تشریح برخی از اقدامات و فعالیت‌های دستگاه قضائی برای اجرای این اصل خصوصاً در مقوله‌های پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی مردم و همچنین تحقق عدالت در جامعه پرداخت.

وی در تبیین مقوله مبارزه با فساد توسط دستگاه قضائی گفت: قوه قضائیه در مبارزه با فساد به سراغ بسترها و گلوگاه‌های فسادزا می‌رود تا ریشه‌های فساد را از بین ببرد.

شاکرمی همچنین با اشاره به مسئولیت‌های رئیس دادگستری در شهرستان اهتمام در اجرای برنامه‌های ابلاغی رئیس کل دادگستری استان مورد تاکید قرار داد و گفت: در موضوعاتی از جمله کاهش اطاله دادرسی، تکریم مراجعین، تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مسن و مهم باید برنامه‌ریزی و توجه لازم صورت پذیرد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در روزهای اخیر شاهد فعال شدن دادگاه‌های صلح در اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف در استان تهران هستیم و این نکته حائز اهمیت است که بدانیم دادگاه‌های صلح موجب تقویت شوراهای حل اختلاف برای پرداختن به وظیفه ذاتی صلح و سازش هستند.

در این مراسم صیاد عبدی رئیس پیشین دادگستری شهرستان پاکدشت به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در زمان تصدی ریاست دادگستری در شهرستان پاکدشت پرداخت.

گفتنی است در این مراسم از اقدامات و تلاش‌های صادق عبدی تقدیر شد و محمد زیرک با دریافت حکم انتصاب به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان پاکدشت معرفی شد.

محمد زیرک در بخشی از سخنان آئین معارفه خود اجرای برنامه‌های ابلاغی سند تحول و تعالی، کاهش اطاله دادرسی و همچنین توجه به حقوق عامه و بیت‌المال و تکریم مراجعین را از جمله موضوعات مورد توجه خود عنوان کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ