صادرات از گمرکات خراسان جنوبی ۶۵ درصد افزایش یافت

اقتصاد ایران: بیرجند-مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: کالاهای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان از ابتدای امسال از نظر ارزشی ۲۶۳ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۱۷۰ دلار بوده که افزایش ۶۵ درصدی را نشان می دهد.

محمد کوهگرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کل کالاهای صادراتی خروجی از طریق گمرکات خراسان جنوبی از ابتدای امسال از نظر ارزشی ۲۶۳ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۱۷۰ دلار و از نظر وزنی ۸۷۵ هزار و ۲۸۲ تن بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان‌کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۶۵ درصد و از نظر وزن ۳۵ درصد افزایش داشته است.

کوهگرد درباره صادرات قطعی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود ادامه داد: از ابتدای امسال تعداد دو هزار و ۶۰۳ فقره اظهار نامه صادراتی به ارزش ۵۸ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۶۲۷ دلار به وزن بالغ بر ۴۲۱ هزار و ۲۵ تن تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۲۰ درصد و از نظر وزن ۱۰ درصد افزایش داشته است.

عمده اقلام صادراتی

وی افزود: عمده اقلام صادرات قطعی گمرک خراسان جنوبی از ابتدای سال شامل کاشی و سرامیک، سیمان صیفی جات، گازوئیل، قیر، هیدورکربن سبک، تخم مرغ، مصنوعات پلاستیکی، تایر سواری و ام دی اف بوده است و عمده این اقلام به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، ترکمنستان و ازبکستان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی در زمینه صادرات ماده ۱۶( کالاهای اظهارشده در سایر گمرکات، خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان)، گفت: تعداد پروانه ارائه شده در این بخش پنج هزار و ۳۵۷ فقره به ارزش ۲۰۵ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۵۴۳ دلار به وزن بیش از ۴۵۴ هزار ۲۵۸ تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۴۸ درصد، از نظر ارزش ۸۵ درصد از نظر وزن ۶۰ درصد افزایش داشته است.

کوهگرد اظهار کرد: عمده اقلام خروجی موضوع ۱۱۶ شامل شیشه، اوره پریل، کاشی و سرامیک، ظروف شیشه‌ای، شمس آهن و … است.

ترانزیت ۱۱ هزار و ۱۸۴ کامیون از گمرک ماهیرود

وی یادآور شد: در چهار ماهه سال جاری تعداد ۱۱ هزار ۱۸۴ دستگاه کامیون به ارزش ۴۶۲ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۴۹۴ دلار و وزن ۲۸۹ هزار و ۵۳۹ تن شامل شکر، آرد، روغن خوراکی، کانتینر خالی مستعمل، کود شیمیایی و … از کشور ترکیه، امارات متحده عربی، فدراسیون روسیه و اندونزی از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد کامیون ۷۱۰ درصد، از نظر ارزش ۷۷۰ درصد و از نظر وزن ۵۵۰ درصد افزایش داشته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ