سرعت چشمگیر پیشرفت پروژه‌های عمرانی کتابخانه ای در آذربایجان شرقی

اقتصاد ایران: تبریز- مدیرکل عمرانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: سرعت پیشرفت پروژه‌های عمرانی کتابخانه ای در آذربایجان شرقی چشمگیر و قابل تحسین است.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی امیری، صبح چهارشنبه در سفر به آذربایجان شرقی با همراهی اسد بابایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، از زمین اهدایی شهرداری تیمورلو برای احداث کتابخانه جدید و وضعیت عمرانی کتابخانه کنونی این شهر و همچنین پیشرفت عملیات اجرایی فاز دوم کتابخانه مرکزی تبریز و بهسازی کلی کتابخانه تربیت تبریز بازدید کرد.

مدیرکل امور عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حاشیه این بازدید با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین سیاستهای مدیریت فعلی نهاد کتابخانه های عمومی کشور اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌ای و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در سراسر کشور بوده است گفت: در استان آذربایجان شرقی نیز کتابخانه های مهمی همچون کتابخانه تربیت تبریز به عنوان نخستین کتابخانه دولتی ایران، کتابخانه الدار اصلان مارالان تبریز و کتابخانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از سال‌ها وقفه در دو سال گذشته با اتمام عملیات عمرانی ساخت یا بازسازی کلی افتتاح شده و در اختیار مردم فرهنگ دوست منطقه قرار گرفته است.

هادی امیری با تقدیر از مدیریت اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی و همراهی مقامات استانی در تخصیص بودجه‌های سفر ریاست جمهوری، مسئولیت‌های اجتماعی مس سونگون و همچنین افزایش بودجه تملک دارایی این اداره کل افزود: با توجه به سن بالای ساختمان‌های کتابخانه های عمومی نیاز به بازسازی، بهسازی، مقاوم سازی و زیباسازی برای ارائه خدمات بهتر به اقشار مختلف مردم در این بناها مشهود است.

امیری اظهار داشت: براساس تعاریف جدید در شیوه خدمات رسانی، مساله بازطراحی کتابخانه‌های عمومی و توسعه و تجهیز این مراکز با فناوری‌ها و تجهیزات جدید در برنامه‌های نهاد کتابخانه های عمومی قرار گرفته است که لازمه تعریف و ایجاد خدمات جدید، باز طراحی معماری و تغییر عمرانی بخش‌های کتابخانه های عمومی است. وی با اشاره به اینکه بازطراحی کتابخانه مرکزی تبریز به عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی ترین کتابخانه های مرکزی کشور از یک سال گذشته و در چند فاز آغاز شده است ابراز امیدواری کرد با سرعتی که تغییرات عمرانی و تجهیز بخش‌ها در حال انجام است در آبان ماه امسال شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ